Menu

Porsche potwierdza składy kierowców na rywalizację w FIA WEC 2017

Porsche Team

Fabryczny zespół Porsche, rywalizujący w Długodystansowych Mistrzostwach Świata potwierdził, że w przyszłorocznych zmaganiach wraz z ekipą ze Stuttgartu rywalizować będą Earl Bamber, Nick Tandy i Andre Lotterer.

W 2017 r. zespół Porsche Motorsport LMP jako obrońca tytułu powraca do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC). W dziewięciu rundach mistrzostw po raz kolejny wystartują dwa egzemplarze Porsche 919 Hybrid z numerami startowymi 1 i 2.

Największa zmiana w obu samochodach wyścigowych LMP1 nastąpi w kokpitach. Po odejściu ze składu kierowców LMP1 Romaina Dumasa, Marca Lieba i Marka Webbera do ekipy dołączy trzech nowych zawodników. Dwóch z nich to aktualni kierowcy fabryczni Porsche: Nowozelandczyk Earl Bamber oraz Brytyjczyk Nick Tandy. Obaj mają już bogate doświadczenie za kierownicą 919 Hybrid. W 2015 roku połączyli siły z kierowcą Formuły 1 Nico Hulkenbergiem i za sterami trzeciego Porsche LMP1 wspólnie wystartowali w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, odnosząc imponujące zwycięstwo. Trzeci zawodnik, 35-letni André Lotterer, trzykrotnie wchodził na najwyższe miejsce na podium Le Mans, a w 2012 roku zdobył mistrzostwo świata WEC jako kierowca fabryczny Audi.

Lotterer i Tandy podzielą kokpit Porsche 919 Hybrid #1 z aktualnym mistrzem świata WEC, 32-letnim Neelem Janim. W kokpicie samochodu z numerem 2 do dwóch Nowozelandczyków – Earla Bambera oraz 27-letniego Brendona Hartleya – dołączy 35-letni Timo Bernhard z Niemiec.

Systematyczny rozwój sprawia, że przyszłoroczna „919” będzie reprezentować kolejny etap swojej ewolucji technologicznej – otrzyma całkiem nową kolorystykę, zoptymalizowany pakiet aerodynamiczny i przejdzie kompleksowy przegląd niemal wszystkich podzespołów. Pojazd zostanie oficjalnie zaprezentowany 23 marca 2017 r., podczas prologu WEC, który po raz pierwszy odbędzie się na włoskim torze Monza.

Trzech nowych kierowców fabrycznych w klasie GT

Ponieważ Earl Bamber i Nick Tandy przenoszą się do sekcji LMP1 i wracają do fabrycznej ekipy mistrzostw WEC, ich miejsca zajmują nowi zawodnicy.

Za kierownicę 911 powraca 35-letni Niemiec Dirk Werner, doświadczony kierowca Porsche. Samochodami tej marki Werner ścigał się w latach 2004-2009. W tym czasie zdobył puchar Porsche Carrera Cup Deutschland (2006 roku), wygrał mistrzostwo GT w serii Grand Am (2007 i 2009 roku), a w 2009 roku otrzymał puchar Porsche Cup dla najlepszego prywatnego kierowcy. Od 2010 do 2016 roku pracował jako kierowca fabryczny BMW, rywalizując w różnych seriach wyścigowych, m.in. DTM oraz IMSA Weathertech Sportscar Championship.

25-letni Belg Laurens Vanthoor w 2010 roku wygrał Grand Prix Formuły 3 w Makau, trzy lata później zdobył tytuł mistrza FIA GT Series, a następnie odniósł szereg zwycięstw w wyścigach długodystansowych: w 2014 w 24-godzinnym maratonie na torze Spa, w 2015 w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu i 12-godzinnym na torze Sepang oraz w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. Dwa tygodnie temu kierowca Audi triumfował w Pucharze Świata FIA GT w Makau.

24-letni Niemiec Sven Muller awansował na kierowcę fabrycznego z pozycji Juniora Porsche. Przez trzy lata szkolił się na profesjonalnego kierowcę wyścigowego w szeregach Porsche. W 2016 roku zdobył niemiecki puchar Porsche Carrera Cup oraz międzynarodowy Porsche Mobil 1 Supercup.

Fabryczny skład Porsche z misją zdobycia tytułów w Mistrzostwach Świata FIA WEC GT 2017

Poza startami w klasie LMP1 w przyszłorocznych mistrzostwach FIA WEC Porsche wystawi również fabryczny skład rywalizujący o przyznawane po raz pierwszy tytuły mistrzów świata GT dla najlepszego kierowcy oraz najbardziej uznanego producenta.

To znaczący wzrost naszego zaangażowania w sporty motorowe – i sygnał, że wybraliśmy właściwą platformę do rywalizacji w mistrzostwach WEC – powiedział Michael Steiner, Członek Zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju.

W klasie GTE-Pro zespół Porsche Motorsport GT wypuści dwie nowe „911” RSR. Wiadomo już, że wśród ich kierowców będą: Michael Christensen, Frédéric Makowiecki oraz Richard Lietz.

Porsche Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE