Menu

Robert Kubica nie mówi nie rywalizacji długodystansowej po teście z zespołem ByKolles Racing

Robert Kubica

Robert Kubica wyraził zainteresowanie rywalizacją w Długodystansowych Mistrzostwach Świata po testach z zespołem ByKolles Racing, które odbyły się w niedzielę na torze Sakhir w Bahrajnie.

Były kierowca Formuły 1 ukończył w sumie dwadzieścia siedem okrążeń i z okrążenia na okrążenie pokazywał coraz to lepsze tempo, kończąc testy z czasem na poziomie 1:47.2.

Testy dla Robert Kubicy były jednak zapoznaniem i sprawdzeniem jego komfortu za kierownicą prototypu LMP1, a także tego, czy jest w stanie konkurować z partnerami w rywalizacji długodystansowej.

Oczywiście LMP1 nie trzeba przedstawiać. Wszyscy fani sportów motorowych znają LMP1, to rodzaj Formuły 1 z zakrytymi kołami - powiedział dla serwisu Sportscar365 Robert Kubica.

Wyścigi są na najwyższym poziomie. Nie jest tak, że idziesz się wyluzować po 12 lub 24 godzinach lotu - musisz naciskać.

Ponieważ jest to coś nowego, nie jestem w stu procentach pewien, że mi się to spodoba, ale z drugiej strony, każde nowe wyzwanie daje ci dodatkową motywację, aby to wypróbować i sprawdzić czy dobrze sobie z tym poradzisz.

Jestem pewien, że jeśli zdecyduje się, aby to robić, to dlatego, że chce to robić, a nie z powodu, iż nie mam nic innego do roboty. Przybyłem tu po to, aby sprawdzić i pozbyć się pewnych wątpliwości, które posiadam.

Kubica przyznał także, że niedzielny test na torze Sakhir nie należał do najłatwiejszych, czego powodem było szybkie dopasowanie fotela na miejscu, jednak dodał, że dobrze czuł się w samochodzie, mimo swoich ograniczeń z ramieniem i mógłby konkurować w wyścigach długodystansowych.

To nie było łatwe i wolałbym, aby w fabryce przed jazdą dobrze dopasować fotel - dodał.

Na szczęście poszło całkiem dobrze i czułem się bardzo komfortowo w samochodzie, nie na sto procent, ale mogłem spokojnie jechać. Pojechaliśmy na zasadzie zapoznania, sprawdzając czy mogę zmieścić się w aucie, jednak wszystko było w porządku.

Na pewno z powodu moich ograniczeń wyścigi długodystansowe są dość trudne, ponieważ dochodzi do zmiany kierowców, które trzeba zrobić tak szybko, jak to możliwe. Nie można budować kokpitu wokół siebie.

Jeśli jadę sam, dokonuję położenia pedałów pod siebie, również kierownicy albo powiedzmy, jak potrzebuję, jednak nie dlatego, że tak chcę, ale z powodu mojego ramienia. Takie są realia, których nie mogę zmienić.

To był powód, dla którego tutaj jestem, aby powiedzieć: 'Dobra, idę do domu z myślą, że wiem, iż jeśli mam to, to i to, jestem w stanie to zrobić'. Jeśli tego nie mam, nadal jestem w stanie to zrobić, jeśli jednak nie zrobię tego na sto procent to nie chcę tego robić w ogóle i jeśli nie ma dla mnie możliwości, aby wydobyć z siebie to co najlepsze.

Polak dodał także, że wczesne rozstanie z rajdami spowodowało, iż chciał wiedzieć, co będzie robił w sezonie 2017 już w październiku, jednak na chwilę obecną nadal nie jest w stanie potwierdzić czy będzie rywalizował w przyszłorocznych zmaganiach na torach wyścigowych.

Moim celem było wiedzieć się już w październiku, co będę robił w przyszłym roku, ponieważ chciałem się skupić na przygotowaniach - wyjaśnił.

Jestem osobą, która lubi mieć wszystko pod kontrolą, aby być w stu procentach pewien, że jestem w stanie zrobić to na co się decyduję, jednak najpierw muszę się do tego przygotować.

Faktem jest, że nie wiem, co będę robił i szczerze mówiąc nie stawia mnie to pod presją, ale wolałbym wiedzieć. Z drugiej jednak strony nie chcę się spieszyć. Jeśli coś dobrego się zdarzy, na pewno o tym powiem.

Wiem, że istnieją obszary, którym będę musiał poświęcić trochę czasu, jeśli stanę się kierowcą długodystansowym, jednak uważam, że jeśli większość kierowców może się do tego przyzwyczaić i udaje im się to zrobić, nie widzę powodu, abym miał tego nie dokonać.

Kategoria ta jest na bardzo wysokim poziomie i myślę, że nadal idzie w górę, choć Audi się wycofało, co jest przykre, ale na pewno wyścigi wytrzymałościowe oraz Le Mans są bardzo atrakcyjne.

Robert Kubica
Image © Adrenal Media

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE