Menu

WEC opóźnia wprowadzenie zmian w regulaminie LMP1 do 2020

Przepisy dla zespołów fabrycznych wystawiających swoje samochody w klasie LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata pozostaną niezmienione do końca sezonu 2019.

Decyzja została podjęta w trakcie spotkania Komitetu Strategicznego w Bahrajnie. Wzięli w nim udział przedstawiciele Porsche i Toyoty, FIA oraz Automobile Club de I'Ouest (ACO). Strony zgodziły się na to, że obecne przepisy techniczne dla hybryd LMP1 zostaną zamrożone do końca sezonu 2019 WEC.

Wcześniej były plany wprowadzenia nowych przepisów na rok 2018. Zakładać one miały zwiększenie najwyższej podklasy z 8 MJ do 10MJ i maksymalnej liczby systemów hybrydowych do trzech. Także jednym z punktów było ograniczenie przepływu paliwa.

Zmiany mające na celu zmniejszenie kosztów będą wprowadzone w przyszłym sezonie. Zgodnie z nimi zespoły będą miały limitowaną ilość członków personelu, dni poświęcone na pracę przy tunelu aerodynamicznym, sesje testowe i pakiety aerodynamiczne.

Zamrożenie przepisów musi być jeszcze ratyfikowane przez Światową Radę Sportów Motorowych, której najbliższe posiedzenie odbędzie się za dwa tygodnie.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE