Menu

Porsche Team #1 najszybsze przed kwalifikacjami do 6 Hours of Bahrain

Porsche Team #1

Timo Bernhard, Brendon Hartley i Mark Webber z prototypu Porsche oznaczonego numerem #1 okazali się najszybszym składem podczas piątkowej sesji treningowej do ostatniego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Najszybsze okrążenie ustanowił Bernahrd, który już na drugim pomiarowym kółku wykręcił czas w postaci 1:40.318, co dało mu pierwszą lokatę w zestawieniu, dając prawi półsekundową przewagę nad drugim Audi z numerem #8, w którym najszybszy był Oliver Jarvis z czasem 1:40.806.

Podobnie jak kierowca Porsche oraz Audi, tak i rywale z pozostałych składów LMP1, ustanowili swoje czasy okrążeń na początku sesji, w tym Anthony Davidson z Toyoty #5, który uplasował się na trzeciej lokacie z czasem 1:40.852 i stratą 0.046 sekundy do poprzedzającego go rywala.

Czwarta pozycja należała ostatecznie do drugiego składu Audi #7, w którym prym wiódł Andre Lotterer ustanawiając czas w postaci 1:41.000, co pozwoliło utrzymać za sobą Porsche #2 i Toyotę oznaczoną numerem #6.

Pięciosekundową stratę do najszybszego w Toyocie #6 Kamui Kobayashiego uzyskał zespół Rebellion Racing #13 w prototypie LMP1-L, utrzymując za sobą swojego bezpośredniego rywala ByKolles Racing Team #4 z przewagą aż 1.898 sekundy.

W klasie LMP2 po raz kolejny najszybszym zespołem okazał się G-Drive Racing #26, w którym najlepsze okrążenie 1:50.431 wykręcił powracający do rywalizacji Rene Rast.

Okrążenie niemieckiego kierowcy pozwoliło ponownie utrzymać za sobą skład Signatech Alpine #36, w którym tym razem najszybsze okrążenie wykręcił Stephane Richelmi, tracąc do składu #26 1.024 sekundy.

Trzecia lokata należała tym razem do zespołu Baxi DC Racing Alpine, która utrzymała za sobą w niewielkiej przewadze oba składy Extreme Speed Motorsports - #31 przed #30.

Mimo najszybszych okrążeń Astona Martina w dwóch pierwszych treningach LMGTE Pro, to ekipa AF Corse #51 znalazła się na czele zestawienia tuż przed kwalifikacjami do sześciogodzinnej rywalizacji na torze Sakhir.

Skład oznaczony numerem #51 swoje najszybsze okrążenie wykręcił w czasie 1:59.038 i wyprzedził drugiego w zestawieniu Aston Martina #97 o 0.263 sekundy. Trzecia lokata finalnie należała do Forda z numerem #66, który znalazł się przed Astonem Martinem #95 i siostrzanym składem #67.

Także i w klasie LGTE Am najszybszym okazał się zespół AF Corse #83, który wyprzedził o ponad pół sekundy ekipę Gulf Racing #86 oraz Aston Martina #98.

Stawkę zamknęły zespołu KCMG #78, przed Abu Dhabi-Proton Racing #88 i Larbre Competition #50.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE