Menu

Porsche Team #2 z najlepszym czasem w pierwszej sesji na torze Sakhir

Porsche Team #2

Neel Jani, Marc Lieb i Romain Dumas z zespołu Porsche #2 okazali się najszybszym składem podczas pierwszej sesji treningowej ostatniej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sakhir.

Najlepszy czas jednego okrążenia w prototypie LMP1 Porsche wykręcił Neel Jani, który już w pierwszej fazie sesji znalazł się na prowadzeniu z czasem 1:32.107, co pozwoliło mu utrzymać się na czele do końca pierwszych przygotowań.

Na drugiej i trzeciej lokacie znalazły się oba składy Audi, które z końcem tegorocznego sezonu opuszczą FIA WEC. Najszybszy z kierowców Audi okazał się Loic Duval, który z czasem 1:32.450 uplasował się na drugiej lokacie, wyprzedzając tym samym siostrzany skład o 0.065 sekundy, w którym prym wiódł Benoit Treluyer.

Czwarta lokata należała ostatecznie do Toyoty i składu oznaczonego numerem #6, w którym najszybszy był Kamui Kobayashi, który tor Sakhir pokonał w czasie 1:42.865 i utrzymał za sobą Porsche #1 z przewagą jedynie 0.090 sekundy, a także siostrzany skład #5, w którym najlepsze okrążenie pokonał Sebastien Buemi, lecz do Porsche #2 stracił 1.397 sekundy.

W klasie LMP2 najszybszym składem okazał się zespół Signatech Alpine #36, w którym najlepsze okrążenie (1:50.996) pokonał Nicolas Lapierre i podobnie jak większość uzyskał swój czas w pierwszych minutach sesji.

Drugi najszybszy był skład Manor #45 i powracający Roberto Merhi, który był wolniejszy o 0.190 sekundy. Trzecia lokata należała finalnie do ekipy G-Drive Racing, która osiągnęła czas w postaci 1:51.213 i do poprzedzającej ekipy straciła jedynie 0.058 sekundy.

Po raz kolejny bardzo dobrym tempem popisał się zespół Aston Martin startujący w klasie LMGTE Pro. Najszybszym okazał się Darren Turner, który wykręcił czas na poziomie 1:58.735 i wyprzedził siostrzany skład o 0.388 sekundy, w którym najlepszy rezultat uzyskał Nicki Thiim.

Na trzeciej lokacie pierwsze przygotowania w Bahrajnie zakończył zespół Dempsey - Proton Racing.

Klasa LMGTE Am należała do zespołu AF Corse #83, który w ten weekend musi zdobyć jedynie jeden punkt, aby zdobyć mistrzowski tytuł w klasie. Na drugiej pozycji znalazł się zespół Aston Martin #98, natomiast trzecia lokata należała do Larbre Competition #50.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE