Menu

Audi #8 z pierwszego pola do sześciogodzinnej rywalizacji na torze Fuji

Audi Sport Team Joest #8

Lucas di Grassi, Loic Duval i Oliver Jarvis z zespołu Audi Sport Team Joest #8 wywalczyli pierwsze pole startowe do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji.

Załoga prototypu Audi #8 - Di Grassi i Duval - ustanowiła średni czas w postaci 1:23.570, co pozwoliło znaleźć się na pierwszej lokacie z przewagą jedynie 0.025 sekundy nad drugą w zestawieniu ekipą Porsche z numerem #1.

Wczesne tempo w kwalifikacjach ustanowił Lucas di Grassi, który tor Fuji okrążył w czasie 1:23.854, co pozwoliło wyprzedzić o jedną dziesiątą sekundy Kazuki Nakajimę z Toyoty, jednak wszystko zależało od Loica Duvala, który stanął na wysokości zadania i odparł atak składu Porsche #1, w którym o jak najlepszy średni czas walczyli Mark Webber i Timo Bernhard, którzy osiągnęli czas w postaci 1:23.595.

Drugi rząd zabezpieczyła natomiast Toyota, w której najlepszy średni czas wywalczyli Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima z Toyoty #5, którzy ostatecznie odnotowali stratę jedynie 0.169 sekundy do najszybszego Audi #8.

Siostrzany skład oznaczony numerem #6, w którym walczyli Kamui Kobayashi i Stephane Sarrazin, również nie zwalniał tempa i do swoich zespołowych kolegów stracili zaledwie 0.042 sekundy.

Piąta lokata należała ostatecznie do drugiego składu Audi z numerem #7 (Andre Lotterer i Benoit Treluyer), który uzyskał średni czas w postaci 1:23.856 i utrzymał za sobą Porsche #2 (Neel Jani i Marc Lieb), które straciło 0.278 sekundy.

W klasie LMP2 swój najlepszy średni czas osiągnął zespół G-Drive Racing #26, w którym o pole position walczyli Alex Brundle oraz Roman Rusinov i osiągnęli średni czas w postaci 1:31.698, co pozwoliło wyprzedzić ekipę Signatech-Alpine #36, którzy stracili ostatecznie 0.221 sekundy.

Trzecia lokata należała do ekipy Extreme Speed Motorsports #31, która w jednej linii ustawi się ze składem Strakka Racing.

Swoje pierwsze pole startowe w historii w FIA WEC wywalczył natomiast zespół Ford Chip Ganassi Team UK oznaczony numerem #66, w którym rywalizowali Stefan Mucke i Oliver Pla. Załoga Forda GT osiągnęła średni czas w postaci 1:37.681, co dało 0.044 sekundy przewagi nad siostrzanym składem z numerem #67.

Na trzeciej i czwartej lokacie znalazły się oba składy AF Corse. Davide Rigon i Sam Bird #71 wywalczyli trzeci czas w postaci 1:38.010, natomiast Gianmaria Bruni i James Calado czwarty 1:38.103, co pokazało podobne tempo do siostrzanej ekipy i zapowiedź dobrej walki.

Po raz kolejny bardzo dobre tempo zaprezentował Aston Martin #98 w klasie LMGTE Am, który znalazł się przed AF Corse #83 i Larbre Competition #50.

Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE