Menu

Porsche na czele drugiego treningu WEC na torze Fuji

Porsche Team #1

Porsche oznaczonego numerem #1 ustanowiło najszybsze okrążenie podczas drugiego wolnego treningu na torze Fuji, przed sześciogodzinną rywalizacją w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w Japonii.

Najlepszym czasem w drugiej sesji popisał się Mark Webber, jednak przygotowania rozpoczęły się od dużej utraty kontroli nad prototypem przez Andre Lotterera, który uderzył w bariery, rozbijając większą część lewej, przedniej części auta, co natychmiast wywołało na torze czerwoną flagę.

Trening wznowiono po około dziesięciu minutach, co bardzo szybko wykorzystał Webber, który pojawił się na obiekcie, wykręcając czas w postaci 1:24.074 dla Porsche #1.

Piąte okrążenie Australijczyka wystarczyło jednak, aby utrzymać się na prowadzeniu do końca sesji, mimo że średnia okrążeń podczas drugiego treningu wyniosła około 40 okrążeń.

Na drugiej lokacie uplasował się natomiast zespół Audi Sport Team Joest #8 i Oliver Jarvis, który szybkie okrążenie pokonał w czasie 1:24.968, co dało ostatecznie 0.894 sekundy straty do najszybszego Porsche.

Mimo początkowych problemów Audi #7 i Andre Lotterera, nie przeszkodziło to zawodnikowi na ponowny wyjazd na tor i ustanowienie trzeciego rezultatu w postaci 1:25.000, co pozwoliło o 0.078 sekundy wyprzedzić Porsche z numerem dwa.

Piąta i szósta lokata należała do Toyoty z numerem #5 i #6, które poprawiły swoje tempo, jednak nie pozwoliło to znaleźć się na wyższych pozycjach w zestawieniu, również ze względu na problemy z silnikiem prototypu #6 i Kamui Kobayashiego, który na kilka minut przed zakończeniem sesji zatrzymał się w czternastym zakręcie.

W klasie LMP2 najszybszym składem okazał się RGR Sport by Morand Ligier #43, który ustanowił czas na poziomie 1:31.909.

Drugi był G-Drive Racing #26, który stracił 0.833 sekundy, natomiast na trzecim miejscu przygotowania zakończyła ekipa Manor #44, która było wolniejsza od swojego najbliższego rywala o jedyne pięć tysięcznych sekundy.

Swoje wcześniejsze tempo potwierdził natomiast Ford Chip Ganasii Team UK, który ponownie uplasował się na pierwszej lokacie w klasie LMGTE Pro, tuż przed dwoma ekipami AF Corse #51 i #71, które odpowiednio straciły 0.192 i 0.269 sekundy, jednak tym razem najlepszy czas uzyskał skład z numerem #66.

Klasa LMGTE Am należała tym razem do Astona Martina z numerem #98, który wyprzedził Larbre Competition #50 oraz Abu Dhabi-Proton Racing #88.

Najszybsze z pierwszego treningu AF Corse #83 znalazło się tym razem na ostatniej lokacie ze stratą 1.302 sekundy.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE