Menu

Audi Sport Team Joest #7 najszybsze w pierwszym treningu na torze Fuji

Audi Sport Team Joest #7

Marcel Fassler z zespołu Audi Sport Team Joest #7 osiągnął najlepszy czas podczas pierwszego treningu do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji.

Fassler swoje najszybsze pomiarowe okrążenie - 1:25.030 - pokonał już na początku sesji, podobnie jak drugi w zestawieniu Kamui Kobayashi (1:25.556) z zespołu Toyota Gazoo Racing #6 oraz trzeci Loic Duval (1:25.838) w prototypie Audi oznaczonym numer #8.

Mimo początku sesji treningowej i zwiększania się przyczepności na japońskim torze Fuji, żaden z kierowców nie zdołał poprawić rezultatów czołowej trójki, która nie zmieniła się do końca trwania sesji.

Problemy w połowie treningu odnotował natomiast Andre Lotterer, który wywołał „pełną żółtą flagę” na obiekcie, czego powodem był wyjazd poza tor i uderzenie w bandę. Kierowca Audi zdołał jednak powrócić do boksów, a po niewielkich naprawach na tor powrócił Benoit Treluyer.

Czwarta lokata należała ostatecznie do składu Toyoty oznaczonym numerem #5, która utrzymała się przed dwoma ekipami Porsche.

Mimo problemów z wyciekiem oleju i wymianą przedniej osi skrzyni biegów, Neel Jani wykręcił czas w postaci 1:25.962 i wyprzedził siostrzany skład Porsche #1, w którym brylował Mark Webber, pokonując obiekt Fuji w czasie 1:26.097.

W klasie LMP2 najszybszy okazał się zespół G-Drive Racing #26, w którym Rene Rasta zastąpił Will Stevens i osiągnął najlepszy rezultat 1:33.204, co pozwoliło uplasować się na pierwszej lokacie.

Druga pozycja w klasie należała ostatecznie do składu Extreme Speed Motosports #31, który wykręcił czas w postaci 1:33.475 i zdołał utrzymać za sobą doświadczony zespół Strakka Racing #42 z przewagą zaledwie 0.011 sekundy.

Swój debiut w FIA WEC LMP2 zanotowali Sean Gelael i Antonio Giovinazzi, którzy wraz z Giedo van der Garde zasiedli do prototypu Ligier JS P2 - Nissan oznaczonego numerem #30, jak również Alex Lynn, który z ekipą Manor #45 odnotował odległy czas, czego przyczyną były problemy mechaniczne z Orecą 05 - Nissan.

Priaulx i Tincknell z zespołu Ford Chip Ganassi Team UK #67 osiągneli najlepszy rezultat 1:39.216 w klasie LMGTE Pro, wyprzedzając zespół Dempsey - Proton Racing #77 i AF Corse #51, którzy znaleźli się odpowiednio na drugiej i trzeciej lokacie.

W klasie LMGTE Am najlepsza ekipą okazało się AF Corse #83, które tor Fuji pokonało w czasie 1:40.775, wyprzedzając Aston Martina #98 i Labre Competition #50.

Image © Adrenal Media

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE