Menu

Audi dominuje w kwalifikacjach w Austin i zdobywa dwie pierwsze lokaty startowe

Audi Sport Team Joest #8

Zespół Audi Sport Team Joest zdominował sesję kwalifikacyjną do sześciogodzinnego wyścigu na torze Circuit of the Americas plasując swoje oba składy w pierwszej linii i pokonując bezpośredniego rywala w walce o mistrzowski tytuł ekipę Porsche.

Po najlepszych rezultatach w trzech sesjach treningowych, Audi oznaczone numerem #8 musiało uznać wyższość siostrzanego składu z numerem #7, w którym najlepszy średni czas kwalifikacji uzyskali Marcel Fassler i Andre Lotterer.

Mimo słabszego okrążenia w wykonaniu Fasslera, czego przyczyną było przekroczenie limitu mocy prototypu LMP1 Audi, Andre Lotterer uzyskał rezultat w postaci 1:45.7, co pozwoliło zanotować średni czas 1:45.842 i dało przewagę 0.141 sekundy nad drugim Audi #8.

Wysokie temperatury dały się w we znaki zespołowi Porsche #1, który nie mógł zagrozić Audi i znalazł się na trzeciej lokacie. Timo Bernhard i Brendon Hartley uzyskali średni czas w postaci 1:46.560, co dało im 0.810 sekundy straty do najszybszego Audi oznaczonego numerem #7.

Dużym zaskoczeniem zakończyła się sesja kwalifikacyjna dla składu Porsche #2, który stracił czwartą lokatę, po tym, jak wykasowaniu uległo najlepsze okrążenie Romaina Dumasa, z powodu przekroczenia limitów toru, co dało im ostatecznie piątą lokatę.

Na czwartą pozycję tym samym awansował zespół Toyoty #6 i rywalizujący w sesji Mike Conway oraz Kamui Kobayashi. Obaj kierowcy zaprezentowali dobre tempo na jednym szybkim okrążeniu uzyskując średni czas w postaci 1:47.218.

Drugi skład Toyoty oznaczony numerem #5 uplasował się ostatecznie na szóstej lokacie, po kilku skasowanych okrążeniach Sebastiena Buemiego, co dało średni czas 1:48.584 i stratę prawie trzech sekund do najszybszego Audi.

W klasie LMP2 bezkonkurencyjny okazał się zespół Signatech Alpine #36, w którym o jak najlepszy wynik walczyli Gustavo Menezes oraz Nicolas Lapierre osiągając średni czas 1:55.892, co pozwoliło im wyprzedzić drugi w zestawieniu zespół Manor #44 o 0.981 sekundy.

Trzecia lokata należała finalnie do ekipy RGR Sport by Morand z numerem #43, która wywalczyła czas 1:57.367 i do najszybszego prototypu Alpine A460 straciła niecałe półtorej sekundy.

Kwalifikacji do udanych nie zaliczy natomiast zespół G-Drive Racing #26. Mimo dobrego przejazdu w wykonaniu Romana Rusinova, wszystkie rezultaty uzyskane przez Alexa Brundle’a zostały skasowane, z powodu przekroczenia limitów toru, co spowodowało spadek zespołu na ostatnią lokatę.

Dobrą passę z poprzedniej rundy kontynuował tymczasem Aston Martin i kierowcy - Marco Sorensen oraz Nicki Thiim, którzy wywalczyli najlepszą pozycję startową w klasie LMGTE Pro. Obaj zawodnicy uzyskali średni czas w postaci 2:04.610, co dało im przewagę 0.042 nad Ferrari #71 - Davide Rigonem i Samem Birdem.

Trzecia lokata należała ostatecznie do Forda oznaczonego #66, który utrzymał za sobą ekipę AF Corse #51.

Aston Martin nie zwalniał tempa także w najniższej klasie LMGTE Am, w której Paul Dalla Lama i Pedro Lamy wywalczyli najlepszy średni czas 2:07.683.

Druga lokata należała ostatecznie do zespołu Abu Dhabi-Proton Racing #88 w Porsche 911 RSR, natomiast trzecia do ekipy KCMG #78.

Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE