Menu

Audi pozostaje na prowadzeniu w drugim treningu na torze Circuit of the Americas

Audi Sport Team Joest #8

Zespół Audi Sport Team Joest po raz kolejny okazał się najszybszy podczas drugiej sesji treningowej FIA WEC na torze Circuit of the Americas.

Znacznie chłodniejsze warunki, w porównaniu do pierwszego treningu, w którym kierowcy osiągali czasy o 1.2 sekundy szybsze, nie przeszkodziły jednak zespołowi Audi, który po raz kolejny zaprezentował bardzo dobre tempo plasując się na pierwszej i drugiej lokacie z czasami na poziomie 1:47.

Bardzo dobrym rezultatem popisał się Andre Lotterer (Audi #7), który ustanowił czas 1:47.330, jednak jeszcze szybsze okrążenie pokonał Loic Duval (Audi #8), który wyprzedził swojego zespołowego kolegę o niecałą jedną dziesiątą i z czasem 1:47.235 znalazł się na prowadzeniu.

Próby wskoczenia na pierwszą lokatę w drugim treningu podjął się Benoit Treluyer z Audi #7, jednak problemy techniczne na najdłuższej prostej toru spowodowały, że kierowca niemieckiej marki musiał w wolnym tempie zjechać do boksów i nie pojawił się na torze do zakończenia przygotowań.

Trzecia i czwarta lokata przypadła ostatecznie zespołowi Porsche. Brendon Hartley ze składu oznaczonego numerem #1 osiągnął czas w postaci 1:47.959, natomiast Neel Jani z siostrzanego prototypu był o 0.171 sekundy wolniejszy od swoich kolegów.

Dobre tempo pod koniec sesji zaprezentowali Davidson, Buemi i Nakajima z zespołu Toyota Gazoo Racing i prototypu #5, którzy uplasowali się ostatecznie na piątej lokacie i do najszybszego Audi stracili 0.899 sekundy, jednak zdołali utrzymać za sobą drugą ekipę japońskiego zespołu oznaczoną numerem #6, która straciła ponad dwie sekundy.

W klasie LMP2 najszybszym składem okazał się Signatech Alpine #36, w którym Menezes, Lapierre i Richelmi ustanowili czas w postaci 1:56.318, co dało 0.216 sekundy przewagi nad drugim RGR Sport by Morand #43 oraz 0.675 sekundy nad G-Drive Racing oznaczonym numerem #26.

Po raz kolejny najszybsze okrążenie toru Circuit of the Americas w klasie LMGTE Pro pokonali Mucke i Pla z ekipy Ford Chip Ganassi Team UK #66, którzy osiągnęli rezultat w postaci 2:04.714, wyprzedzając Aston Martina #95 o 0.782 sekundy oraz siostrzany skład z numerem #67 o kolejne 0.134.

Mimo słabszego tempa w pierwszej sesji treningowej, w drugiej, zespół Aston Martin #98, nie pozostawił szans swoim rywalom i znalazł się na pierwszej lokacie z czasem 2:06.092 oraz przewagą ponad półtorej sekundy nad Gulf Racing #86 i 1.712 sekundy nad ekipą AF Corse #83 w Ferrari F458 Italia.

Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE