Menu

Krótsze wyścigi w Motocyklowych Mistrzostwach Świata

Wyścig w Barcelonie 2017

W celu wyrównania długości wyścigów od tegorocznego sezonu zmniejszona zostanie liczba okrążeń kilku rund w każdej z trzech klas Motocyklowych Mistrzostw Świata.

Zmiany w dystansach poszczególnych Grand Prix nastąpią w sezonach 2018-2019. Ma to zapewnić, że niezależnie od miejsca rozgrywania rundy, każdy wyścig w kalendarzu Mistrzostw będzie trwał podobną ilość czasu. Taki zabieg usprawni organizację wydarzeń, jak i również pomoże nadawcom telewizyjnym lepiej dostosować swój program do dnia wyścigowego.

Ze względu na ograniczenia wynikające z przepisów związanych z użyciem paliwa czy też ze zmniejszoną ilością silników, nie jest możliwe zwiększenie dystansu pewnych wyścigów i zmniejszenie innych. Z tego też względu w nadchodzącym sezonie liczba okrążeń podczas siedmiu rund MotoGP zostanie skrócona. GP Ameryk, Francji, Katalonii, Czech oraz San Marino będą krótsze o jedno okrążenie, GP Hiszpanii o dwa, a GP Walencji o trzy.

O ile zmiany w długości wyścigów w klasie królewskiej nastąpią tylko w sezonie 2018, o tyle w mniejszych kategoriach zostaną rozłożone na dwa lata. Zawodnicy Moto3 będą mieli w tym roku do pokonania o jedno okrążenie mniej w GP Ameryk, Hiszpanii, Katalonii, Aragonii, Malezji oraz Walencji, natomiast o dwa w GP Francji. Z kolei w klasie Moto2 o jedno okrążenie skrócone zostaną rundy w Stanach Zjednoczonych, Francji, Katalonii, Niemczech, Czechach, San Marino, Japonii i Malezji, a o dwa na torze w Jerez i Walencji.

W sezonie 2019 nastąpi kolejna redukcja okrążeń podczas poszczególnych Grand Prix w kategorii Moto3 oraz Moto2.

W regulaminie MotoGP na sezon 2018 zaszła jeszcze jedna zmiana: jeśli wyścig zostanie przerwany czerwoną flagą po przejechaniu przez zawodników co najmniej 75% zaplanowanego dystansu, nastąpi ogłoszenie rezultatów. W przepisach Moto3 oraz Moto2 dalej obowiązuje zasada, iż musi zostać przejechane co najmniej 2/3 dystansu, by wyniki uznać za ostateczne. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa zarówno zawodników, jak i kibiców.

Image © Honda Racing Corporation

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE