Menu

Lorenzo szybszy o pół sekundy na okrążeniu dzięki nowej owiewce Ducati

Jorge Lorenzo / Ducati

Kierowca Ducati – Jorge Lorenzo przyznał, że nowa aerodynamiczna owiewka wprowadzona przez Ducati podczas Grand Prix Czech w zeszły weekend, sprawia, że jest on szybszy o pół sekundy na okrążeniu.

Hiszpan korzystał z nowego rozwiązania w trakcie piątkowych treningów w Brnie, a także przez resztę weekendu włącznie z wyścigiem, przyznając, że poprawiło to jego czucie przodu motocykla.

Mimo zajęcia 15. miejsca w wyścigu „flag-to-flag” po tym jak zespół nie zdążył przygotować mu odpowiednio motocykla przed pitstopem, Lorenzo powiedział, że wykonał dwa kroki do przodu w jeździe na Desmosedici GP17 w Brnie.

Kluczem jest to, aby jak najbardziej zbliżył się do czucia motocykla jak miało to miejsce przy moim poprzednim - powiedział Lorenzo. Wiem, że jeszcze tego nie mam, ale w końcu to przyjdzie. Owiewka dała mi bardzo dużą pewność przodu. Mogę powiedzieć, że mój limit się rozszerzył. Jestem szybszy o pół sekundy szybszy na okrążeniu.

Owiewka używana przez Lorenzo była tylko częścią większego projektu, który otrzymał homologację, z nowego rozwiązania korzystał również Danilo Petrucci z zespołu klienckiego Ducati – Pramac Racing, który testował je podczas sobotniej trzeciej sesji treningowej.

Lorenzo testował owiewkę również podczas oficjalnych poniedziałkowych testów innej wersji nadwozia, jednak przyznał, że nie odczuwał zbyt dużych różnic między tym czego doświadczał podczas weekendu wyścigowego.

Testowałem inną wersję w poniedziałek, nie robiłem tego w weekend, ponieważ wiedzieliśmy, że niewiele się różni. Daje nieco większy efekt, przez co traci się więcej prędkości na prostej - dodał Hiszpan.

W porównaniu do starej owiewki nowa daje 80 do 90 procent pewności, pozostawiam sobie 10 procent [by w pełni zaufać motocyklu]. Petrucci na przykład testował ją, ale ją odrzucił. Nie korzystał z niej. Dla niego była złą. Wszystko zależy od tego jak jeździć. Jeśli byłaby dla niego lepsza wykorzystałby ją. Nie jest głupi.

Image © Ducati Corse

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE