Menu

Cal Crutchlow domaga się zmian w jedenastym zakręcie na torze Sachsenring

Cal Crutchlow

Reprezentant zespołu LCR Honda uważa, że pokonanie jedenastego zakrętu na torze Sachsenring bez wywrotki jest prawdziwą loterią i wiraż ten powinien zostać przeprofilowany.

Jedenasty zakręt na torze goszczącym motocyklową Grand Prix Niemiec jest pierwszym prawym wirażem po serii lewych łuków. Za sprawą tego opony z prawej strony nie są rozgrzane do właściwej temperatury, aby pokonać ten szybki zakręt. Regularnie, rok rocznie dochodzi w tym miejscu do serii wywrotek.

Dotychczas w jedenastym zakręcie przewrócili się Andrea Iannone, Alvaro Bautista i Scott Redding w piątek, a w sobotę Karel Abraham i Johann Zarco.

Muszę szczerze powiedzieć, że Scott Redding nie zrobił niczego złego i nie mam pojęcia dlaczego się wywrócił. Korzystał z opon, które miały już na koncie trzy lub cztery okrążenia. To jest po prostu bardzo trudne. Możesz nie popełnić błędu, a i tak wylądujesz na deskach - powiedział Brytyjczyk.

Już nie po raz pierwszy zakręt jedenasty jest uważany przez zawodników za niebezpieczny. Cal Crutchlow uważa, że niezbędne jest jego przeprofilowanie.

Nie zrozumcie mnie źle, lubię szybkie zakręty i być na granicy, ale jak dla mnie trzeba to odrzucić. Staje się to za bardzo poza naszą kontrolą. Przejeżdżasz cały weekend wyścigowy myśląc sobie k***a wywrócisz się czy nie. Na koniec dnia musisz zobaczyć, ile wypadków było tam przez rok, a potem spojrzeć na dzisiaj, fruwające motocykle, porządkowi nawet ich nie słyszą - wyjaśnił reprezentant zespołu LCR Honda.

Trzeba zrobić to bardziej ciasnym i wolnym. Nie mówię, żeby w tym miejscu ustawić szykanę, lecz można jechać w kierunku pułapki żwirowej, skręcić w prawo, potem w lewo i zjechać w dół. Problemem wtedy byłaby bariera, ponieważ należałoby przesunąć ją z prawej strony, ale tego nie da się zrobić.

Image © Michelin

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE