Menu

MotoGP wraca do starego układu toru Barcelona-Catalunya

Crcuit de Barcelona-Catalunya

MotoGP nie wykorzysta nowej szykany na torze pod Barceloną, podczas dalszej części Grand Prix Katalonii, po opiniach zawodników z piątkowych treningów.

Nowa szykana w ostatnim sektorze toru Barcelona-Catalunya został wybudowana, aby poprawić bezpieczeństwo, spowalniając tym samym zawodników po śmierci Luisa Saloma w 2016 roku, kiedy to po wypadku zdecydowano się użyć układu, który wykorzystywany jest przez Formułę 1.

Włodarze obiektu pod Barceloną oraz organizatorzy Motocyklowych Mistrzostw Świata doszli do porozumienia, które zawierało stworzenie nowej szykany znajdującej się dziewięćdziesiąt jeden metrów wcześniej od tej, która jest wykorzystywana podczas rywalizacji w F1.

Opinie zawodników po dwóch piątkowych treningach, które trafiły do Komisji bezpieczeństwa MotoGP, zaważyły jednak na zmianie układu toru przez MotoGP i powrocie do poprzedniego, w którym kierowcy będą pokonywać starą szykanę.

W komisji ds. Bezpieczeństwa zawodnicy skarżyli się na nowy układ toru i twierdzili, że prace nie zostały wykonane we właściwy sposób, co wiązło się z wieloma nierównościami - dlatego też zawodnicy zdecydowali o powrocie układu toru z zeszłego roku - wyjaśnił doradca do spraw bezpieczeństwa w Dorna Sports, Loris Capirossi.

Podczas piątkowych treningów widzieliśmy wiele wywrotek, w których motocykle pozostawały na torze na wyjściu z zakrętu, a to jest bardzo niebezpieczne. Posiadamy doświadczenie z ubiegłorocznym wykorzystaniem szykany, gdzie nie było żadnych wywrotek, dlatego kierowcy poprosili o takie rozwiązanie.

Image © Michelin

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE