Menu

Marquez najszybszy w drugiej sesji treningowej GP Ameryk

Marc Marquez / Repsol Honda

Urzędujący mistrz świata MotoGP Marc Marquez był najszybszy w trakcie drugiej piątkowej sesji treningowej Grand Prix Ameryk, wyprzedzając drugiego kierowca o 0.3 sekundy.

Marquez od początku sesji znajdował się na czele stawki. Kierowca Hondy już na pierwszym okrążeniu odnotował czas 2:05.004 i był szybszy od drugiego Mavericka Vinalesa o 0.7 sekundy.

Czterokrotny zwycięzca wyścigu na torze COTA na kolejnym szybkim okrążeniu teksański obiekt przejechał w 2:04.622, co jest najlepszym wynikiem piątkowych treningów.

Vinales był drugim kierowcą, który pokonał barierę 2:05 w połowie sesji na swoim przejeździe z czasem 2:04.945.

Kierowca Yamahy zbliżył się do Marqueza na 0.2 sekundy, przed tym jak awansował na czoło stawki z czasem 2:04.451 na 18 minut przed zakończeniem sesji.

Hiszpan był na czele stawki do momentu, gdy na pierwszą lokatę awansował Johann Zarco, który korzystał z miękkich przednich i tylnych opon i pokonał Vinalesa z czasem 2:04.347.

Marquez, który korzystał z pośredniej przedniej i miękkiej tylnej opony ostatecznie poprawił rezultat Francuza i z czasem 2:04.061 był najszybszym zawodnikiem piątkowych treningów.

Vinales nie używał miękkich opon w końcówce sesji i nie poprawił się, jednak jego czas z początku sesji na pośredniej oponie przedniej i tylnej pozwolił mu na zajęcie trzeciego miejsca, ze stratą blisko 0.4 sekundy do Marqueza.

Dobre tempo zaprezentował Valentino Rossi, który był trzecim kierowcą Yamahy w czołowej piątce. Włoch stracił do najszybszego 0.745 sekundy, z kolei do swojego partnera z zespołu 0.355 sekundy.

Za trójką Yamahy znalazł się Dani Pedrosa, który do partnera z zespołu stracił 0.750. Hiszpan wyprzedził najszybszego na motocyklu Ducati Andreę Dovizioso i Cal’a Crutchlow’a. Ósmy w drugim treningu Jonas Folger, który był ostatnim kierowcą tracącym do Marqueza mniej niż 1 sekundę.

Czołową dziesiątkę uzupełnili z kolei Scott Redding z Pramac Racing i Andrea Iannone z Suzuki.

Image © Michelin

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE