Menu

Kierowcy chcą przetestować twardszą przednią oponę, jednak nie podczas weekendu wyścigowego

Opona Michelin

Czołowi kierowcy MotoGP nadal wywierają presję i chcą przetestować twardszą specyfikację przedniej opony od tych których używali podczas weekendu w Argentynie, zaznaczyli jednak, że nie chcą korzystać z nowej specyfikacji w trakcie weekendu wyścigowego.

Michelin przygotowało nową specyfikację przedniej opony na torze Termas de Rio Hondo ze sztywniejszą konstrukcją, po tym jak kierowcy prosili o przygotowanie twardszej mieszanki po otwierającym sezon Grand Prix Kataru.

Strajk generalny w Argentynie przeszkodził, jednak w przetransportowaniu nowej specyfikacji opony na tor, które dotarły dopiero w piątkowy wieczór. Podczas spotkania Komisji Bezpieczeństwa, kierowcy jednogłośnie zdecydowali się na niekorzystanie z nowej opony.

Mimo tego, że będący wśród grupy kierowców żądających nowej twardszej przedniej opony, Cal Crutchlow przyznał, że Michelin wybrało jeden z najgorszych weekendów na dostarczenie nowej opony.

Niektórzy kierowcy mówili: „Czy możecie przygotować coś twardszego?”, byłem w gronie tych kierowców - powiedział Crutchlow. Ośmiu zawodników powiedziało po ostatnim wyścigu [w Katarze], że przednia opona była zbyt miękka.

[Michelin] wybrało jednak zły wyścig. Mieliśmy do dyspozycji [nowe] tylne opony, na których musieliśmy przejechać pięć okrążeń, mieliśmy cztery przednie opony i piątek zakończyliśmy testem opon. Nie mogliśmy nic zrobić przez cały dzień.

To powód dla, którego kierowcy podczas spotkania Komisji Bezpieczeństwa, zdecydowało się na niekorzystanie z [nowych opon]. To dobrze, że Michelin próbuje coś przygotować i dobrze, że szybko reagują na opinie [kierowców]. Musimy im dać trochę czasu, bo nie jest to łatwe zadanie.

Bezpieczeństwo kierowców nie wymaga nowej opony

Marc Marquez powiedział, że kierowcy zgodnie zdecydowali się na ponowne użycie więcej niż trzech mieszanek opon na wyścig, a także dodał, że nie istniało zagrożenie bezpieczeństwa kierowców, aby było potrzebne wprowadzenie czwartej mieszanki.

Rzecz w tym, że regulamin mówi, że zwykle będziemy mieli do dyspozycji trzy przednie i trzy tylne opony - powiedział Hiszpan. Nie możemy mieć ich więcej ani mniej. Z jakiegoś powodu Michelin przygotowało dodatkową oponę przednią, o czym rozmawialiśmy podczas Komisji Bezpieczeństwa, dlaczego mieliśmy tą oponę [do dyspozycji]. Nawet dyrektor wyścigowy nie wiedział dlaczego.

Nie było powodu ze względu na nasze bezpieczeństwo na użycie nowej opony z inną charakterystykę. Z tego powodu lepiej będzie spróbować ich podczas specjalnych testów po [wyścigu w] Jerez lub coś podobnego.

Marquez przyznał jednak, że chce przetestować nowy typ opony, ponieważ uważa, że może on pasować do jego stylu jazdy, jeśli nowa konstrukcja pozwoli Hiszpanowi na mocniejsze hamowanie.

Patrząc na zebrane dane, to nowa opona, która została wycofana, może pasować lepiej do mojego stylu jazdy, ponieważ jest mocniejsza i być może pozwoli mi na lepsze hamowanie - dodał Marquez. Chcę jej spróbować, ale musimy stosować się do regulaminu.

Image © Michelin

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE