Menu

Bathurst 1000 dla załogi Team Darrell Lea STIX

Podium Bathurst 1000

Jak zwykle zmagania na słynnym Mount Panorama przyniosły wiele emocji nie tylko fanom na torze, ale i tym przed telewizorami, chociaż na początku nie zanosiło się na to.

Start przebiegł bez problemu, ale nie dla wszystkich. Silnik w aucie nr 18 uległ awarii i już na początku załoga Holdsworth/Reidler pożegnała się z wielkim wyścigiem. Cała czołowa czwórka na starcie utrzymała swoje miejsca, a po czasie zaczął od nich odjeżdżać Whincup, który prezentował świetne tempo przez prawie cały wyścig.

O ile jego jazda, a potem Dubrella dawały szanse na pierwszą wygraną zawodnika startującego z pole position od 2009 roku w Bathurst 1000, to za ich plecami trwał wielki bój o drugą lokatę. Kandydatów do niej było przynajmniej kilku.

Z dobrej strony pokazywał się Slade oraz Walsh. Przy zjeździe do alei w okolicach 54 okrążenia doszło do zmiany kierowców na etatowego Slade’a, wtedy też zapaliły się hamulce w jego aucie i musiał zjechać bardziej do garażu na naprawę, która trwała dwa okrążenia. Ostatecznie po zamieszaniu w końcówce Tim ukończył wyścig na siódmym miejscu. W międzyczasie za blok Pithera karę dostał Rick Kelly. Problemy dopadły też samochód Craiga Lowndesa, a problemy ze skrzynią zatrzymały ich w garażu na prawie osiem okrążeń. Kolejnym pechowcem okazał się Chaz Mostert, w którego aucie nie chciał działać pedał gazu. Na torze dobre wrażenie pozostawiała załoga auta nr 17 Pye/d'Alberto, dzięki czemu i oni włączyli się do walki o podium.

Problemy dopadły Erebusa, a auto Daviesa odmówiło dalszej współpracy.

Gdy wydawało się, że Whincup pojedzie po zwycięstwo i będzie tym pierwszym od 2009, który wygrał po starcie z pierwszego pola, w bariery uderzyło auto Brighta (8), prowadzone akurat przez Jonesa.

Po restarcie J-Dub próbował odjeżdżać, a jego tyłu krył SVG. Na torze jednak najszybszy był Scott Mclaughlin w swoim Volvo. Wtedy na tor wyjechał kolejny samochód bezpieczeństwa, ofiarą był Gizzy, który zjechał razem z kolegą zespołowym i utknął na stanowisku za nim. Do walki o podium dołączył obrońca tytułu mistrza VASC Winterbottom, jednak i on był ofiarą Bathurst, gdy po hamowaniu do szykany za The Chase, jego tylne hamulce uległy zblokowaniu i utknął on w żwirku obok toru. W międzyczasie szaleli sędziowie. Znowu karę dostał Kelly, a dodatkowo Caruso za „wyścig” w pit lane z McLaughlinem.

Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa tempo dyktował Whincup, a za nim siedem sekund z tyłu jechał Davison oraz SVG, jednak między SVG a dziewiątym kierowcą w stawce różnica wynosiła zaledwie 3 sekundy.

Przy kolejnym samochodzie bezpieczeństwa na lekko ponad 30 okrążeń do mety znowu w alei utknął SVG. Na torze pozostali Coulthard i McLaughlin, a za nim ustawił się Tander oraz Jamie Whincup.

Gdy zielone flagi obwieściły zjazd samochodu bezpieczeństwa i powrót do ścigania, tempo złapał Fabian Coulthard, który szybko uzyskał przewagę. Kilkanaście okrążeń później zaatakował go Jamie i po wielu próbach udało mu się go wyprzedzić, jednak kierowca popełnił błąd i staranował rywala. Gdy ten powracał na tor doszło do zamieszania i kolizji między nim a Tanderem.

Na tor wyjechał kolejny samochód bezpieczeństwa, jednak za spowodowanie kolizji karę +15 sekund do wyniku dostał Whincup, a za niebezpieczny powrót na to McLaughlinowi odebrali 25 punktów z klasyfikacji kierowców tego sezonu.

Do mety pozostało 10 okrążeń. W walce o zwycięstwo pozostali niespodziewanie Davison i pechowiec SVG. O trzecie miejsce na podium walczyli Percat z Watersem. Po wielu próbach ataków w zakręcie Forrest Davison się nie dał i ostatecznie wygrał o 0.145 sekundy nad ekipą RBR Australia nr 97. Dla Davisona było to drugie zwycięstwo w słynnym wyścigu a Webba pierwsze. Dodatkowo SVG pierwszy raz stanął na podium Bathurst 1000. Trzeci na mecie był Nick Percat z małego zespołu Lucas Dumbrell Motorsport.

Kolejna runda sezonu już za 2 tygodnie, a odbędzie się na przepięknym ulicznym torze w Gold Coast. Tor ten należy do ulubionych SVG, ale to Whincup jest tam rekordzistą zwycięstw. To zapowiada genialną walkę o tytuł mistrza VASC w sezonie 2016.

Image © Team Darrell Lea

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE