Menu

Audi R8 LMS po raz czwarty zwycięża w 24-godzinnym wyścigu na Nurburgring

Audi Sport Team Land

Czwarte zwycięstwo na przestrzeni pięciu lat. Audi R8 LMS wygrało 24-godzinny wyścig na Nurburgring, uzupełniając serię tryumfów na tym torze z lat 2012, 2014 i 2015. Sukces ten, uczynił z tego przygotowanego przez Audi Sport customer racing samochodu najbardziej utytułowane auto od roku 2012, kiedy to w rywalizacji w górach Eifel po raz pierwszy pojawiły się pojazdy klasy GT3.

Zespół Audi Sport Team Land mógł już świętować zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze w górach Eifel, gdy nagle zmieniająca się pogoda zgotowała wszystkim zawodnikom dramatyczny finisz. Pomimo poważnych trudności przez które przeszedł w przedostatniej godzinie zmagań, zespół z niemieckiego Niederdreisbach dominował praktycznie przez cały wyścig.

Ekipa dowodzony przez Wolfganga Landa prowadził przez 125 okrążeń toru (każde długości 25,378 km), kiedy w samochodzie pojawiły się problemy z czujnikami. Próby usunięcia usterki podczas dwóch pit-stopów niestety się nie powiodły. Pomimo tego, Audi R8 LMS z numerem 29 powróciło na trasę i wybiło się na drugie miejsce rywalizacji.

Tuż przed końcem zmagań, Audi Sport Team Land, jako pierwszy z czołówki wyścigu zjechał na zmianę opon. Była to decyzja, która się bardzo opłaciła. Pochodzący z RPA kierowca Kelvin van der Linde, na mokrej nawierzchni przejął prowadzenie w wyścigu i wraz ze swoimi kolegami z zespołu, Christopherem Mies, Connorem De Philippi i Markusem Winkelhockiem, zwyciężyli czterdziestą piątą edycję długodystansowego wyścigu na Nurburgring.

Satysfakcję odczuwali również zawodnicy Audi Sport Team WRT, którzy ostatecznie minęli linię mety na miejscu trzecim. W momencie, gdy Audi Sport Team Land nie mógł poradzić sobie z usterką, wydawało się, że ten belgijski zespół w skład którego wchodzą kierowcy Marcel Fassler, Robin Frijns, Nico Müller i René Rast, będzie murowanym zwycięzcą. Niestety pokerowa, ale błędna decyzja o zmianie ogumienia najpierw na slicki, a na sam koniec wyścigu na deszczowe, pogrzebała tę szansę.

Kolejne sukcesy przyniosły programowi Audi customer racing dwa debiutujące na Nurburgring zespoły: Bonk Motorsport jadący Audi RS 3 LMS zajął drugie i trzecie miejsce w klasie TCR, natomiast Audi Sport Team Phoenix ze swoim Audi R8 LMS GT4, zaliczył trzecią i piątą pozycję w klasie SP-X, grupującej samochody zbudowane na bazie modeli seryjnych.

Audi Image © Audi AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE