Menu

Trudne kwalifikacje Artura Janosza w Malezji na torze Sepang

Artur Janosz / Trident

Artur Janosz zakończył sesję kwalifikacją serii GP3 na torze w Sepang na dwudziestej drugiej pozycji. Jedyny Polak w stawce walczył w piątek w Malezji z podsterownością, ale chce podkręcić tempo podczas wyścigów.

Po czwartku spędzonym na poznawaniu zupełnie nowego obiektu, w piątek kierowca ekipy Trident kontynuował pracę nad znalezieniem odpowiednich ustawień swojego bolidu, ale zmiany wprowadzone po pierwszej sesji okazały się krokiem w złym kierunku.

Choć na liczącym aż 5,5 km torze na swoim najlepszym okrążeniu Artur stracił do lidera zaledwie dwie sekundy, to oznaczało dopiero dwudziestą drugą pozycję na polach startowych do sobotniego wyścigu. Po karze nałożonej na jednego z rywali Polak ruszy jednak ostatecznie z dwudziestego pierwszego miejsca.

Wczoraj zebraliśmy sporo cennych danych, choć pierwsza sesja była dość krótka i trwała zaledwie 30 minut - powiedział Artur Janosz.

Liczyłem, że pomoże nam to zbliżyć się dzisiaj do pierwszej dziesiątki, ale już na samym początku sesji kwalifikacyjnej okazało się, że ustawienia bolidu były bardzo dalekie od optymalnych. Z powodu sporej podsterowności moja strata na pierwszym komplecie opon była bardzo duża. Zjechałem do alei serwisowej, ale w trakcie kwalifikacji zwyczajnie nie mamy czasu aby wywracać ustawienia do góry nogami i możemy wprowadzać jedynie dość drobne zmiany. Wróciłem więc na tor na drugim komplecie opon, ale znów od razu czułem, że niewiele się zmieniło. Tak czy inaczej dałem z siebie wszystko i starałem się pojechać najszybciej jak mogę. Udało mi się zrobić postępy i poprawić wczorajszy rezultat o równą sekundę, ale liczyłem na zdecydowanie więcej niż dwudziesty drugi czas i ostatecznie dwudziesta pierwsza pozycja.

Nie mam pojęcia czego się jutro spodziewać, bo z jednej strony jest tutaj sporo okazji do wyprzedzania i zbliżenie się do punktowanej dziesiątki nie jest niemożliwe, ale z drugiej strony musimy mocno poprawić auto - dodał kierowca Trident.

Kochanski Management Image © GP3 / Series Media Service

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE