Menu

Oscar Tunjo z najlepszym czasem podczas pierwszego dnia testów na torze Barcelona-Catalunya

Oscar Tunjo / Jenzer Motorsport

Oscar Tunjo z zespołu Jenzer Motorsport popisał się najszybszym czasem podczas pierwszego dnia testowego na hiszpańskim torze Barcelona-Catalunya. Kolumbijczyk najszybsze okrążenie pokonał w porannej sesji osiągając czas 1:33.554. W sesji popołudniowej najlepszym czasem popisał się Charles Leclerc z ekipy ART Grand Prix.

Pierwszym kierowcą, który zdecydował się na swoje pomiarowe okrążenie był Santino Ferrucci z zespołu DAMS, który wykręcił 1:34. Kierowcy i zespoły bardzo prężnie rozpoczęli przygotowania koncentrując się w porannej sesji na osiągach i symulacjach kwalifikacyjnych tuż przed pierwszą rundę serii GP3, która będzie miała miejsce właśnie w Barcelonie.

Dobre tempo na początku sesji zaprezentował Tunjo, jednak w późniejszym czasie to Antonio Fuoco plasował się na pierwszej pozycji tuż przed Tunjo, Alexem Palou, Giuliano Alesi’m i Parry’m.

W ostatniej godzinie porannej sesji dodatkowe dziesiąte sekundy odnalazł jednak kierowca Jenzer Motorsport, który osiągnął rezultat na poziomie 1:33. Do Kolumbijczyka na 1:33 dołączyli także Fuoco i Boschung, jednak obaj tracili kilka dziesiątych sekundy zajmując ostatecznie drugą i trzecią lokatę.

Koniec porannej sesji przyniósł wywieszenie czerwonej flagi po problemach Sandy Stuvika, który wypadł z toru w zakręcie numer dziewięć i utknął w żwirowej pułapce.

Sesja ostatecznie nie została wznowiona, a najszybszym okazał się Tunjo przed Fuoco i Boschung’iem. Na kolejnych miejscach znaleźli się Jak Aitken, Tatiana Calderon, Charles Leclerc, Matevos Isaakyan, Nirei Gukuzumi i Alex Palou, który zamknął czołową dziesiątkę.

Podczas popołudniowej sesji zespoły wraz z kierowcami koncentrowali się na długich przejazdach symulujących warunki wyścigowe. Początkowe tempo ustanawiał Jake Hughes z zespołu DAMS, jednak jeszcze lepsze osiągi prezentował Steijn Schothorst z zespołu Campos Racing, który złamał barierę 1:35 i prowadził na półmetku przygotowań, jednak tuż po tym na torze zatrzymał się Jake Dennis, co wywołało czerwoną flagę i wstrzymanie sesji.

Tuż po wznowieniu większość kierowców zdecydowała się na dłuższe przejazdy, natomiast poprawę czasu odnotował Charles Leclerc, który wskoczył na pierwszą lokatę wyprzedzając Schothorsta o dwie dziesiąte sekundy.

Na godzinę przed zakończeniem sesji niektóre zespoły zdecydowały się na skorzystanie z nowego ogumienia Pirelli, co dało kierowcom możliwość na poprawę swoich najlepszych czasów. Ta sztuka udała się również Hughes’owi, który awansował na drugą pozycję ze stratą 0.031 sekundy do Leclerca tuż przed wywieszeniem kolejnej czerwonej flagi po zatrzymaniu się Parry’ego w ósmym zakręcie.

Wznowienie pozwoliło kierowcom na jedno szybkie okrążenie, co wykorzystał Palou wskakując na trzecie miejsce tuż przed Ferrucci’ego, który spadł ostatecznie na czwarte. Żadnemu kierowcy nie udało się jednak wyprzedzić Leclerca, który pozostał na pierwszej lokacie z najlepszym rezultatem sesji popołudniowej. Czołową dziesiątkę uzupełnili Schorthorst, Albon, Tunjo, Fukuzumi, De Vries i Tereschenko.

Image © GP3 / Series Media Service

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE