Menu

Joel Eriksson przetestuje auto Formuły E zespołu DS Virgin Racing

Virgin

Wicemistrz Europy Formuły 3 Joel Eriksson po raz pierwszy zasiądzie w bolidzie DS Virgin Racing podczas oficjalnych testów dla amatorów, które odbędą się na torze International Automobile Moulay El Hassan w Marrakeszu, Maroko.

Ten utalentowany 19 latek zasiądzie w aucie specyfikacji na sezon 2017-2018 DSV-03, którego obecnie do startów używa angielski kierowca Sam Bird.

Szwedzki kierowca po wywalczeniu tytułu wicemistrza F3 w 2017 roku, dołączył do serii DTM i obecnie bierze udział w Juniorskim programie z zespołem BMW Team RBM.

Formuła E to definitywnie bardzo interesująca światowa seria i bardzo się cieszę, ze będę miał okazję zasiąść w tak zaawansowanym bolidzie. Każdy z kierowców startujących w tej serii prezentuje niezmiernie wysoki poziom i bardzo mi milo, iż będę mógł testować auto w jednym z topowych zespołów, jakim jest DS Virgin Racing. Nie mogę się już doczekać tego startu zwłaszcza, że to będzie coś nowego w mojej karierze - powiedział Eriksson.

Testy odbędą się w dzień po ePrix Marrakeszu. Szwed już przed wyścigiem będzie obecny na miejscu, aby zapoznać się z zespołem i podziwiać między innymi swojego rodaka Felixa Rosenqvista w kolejnej odsłonie sezonu 2017/2018 Formuły E.

Bardzo się cieszymy, że Joel razem z nami weźmie udział w tych testach. Poświęcamy się kształceniu nowych talentów, a Joel jest obecnie jednym z najbardziej obiecujących kierowców w międzynarodowych wyścigach. To będzie ekscytujące zobaczyć jak sobie poradzi w naszym aucie - powiedział Alex Tai, kierownik zespołu DS Virgin Racing.

Eriksson miał już okazję prowadzić auto tego typu, aczkolwiek wirtualnie, podczas wizyty w symulatorze DS Headquarters w Paryżu. Jego postawa przekonała obserwatorów, iż ten młody kierowca zasługuje na szansę podczas pierwszych tegorocznych testów.

Drugi kierowca, który weźmie udział w jazdach próbnych obecnie nie jest znany, ponieważ zespól wciąż rozważa różne opcje i zostaną one zaprezentowane w późniejszym terminie.

Image © FIA Formula E

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE