Menu

Kalendarz Formuły E na sezon 2015/2016 ujawniony

Kalendarz wyścigowy na sezon 2015/2016 Formuły E został ujawniony podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych, która odbyła się w Meksyku.

Podobnie jak pierwszy sezon 2014/2015, także i drugi rozpocznie się na ulicznym torze w Beijing w Chinach, jednak wystartuje miesiąc później – 17 października.

Nowy kalendarz składa się z jedenastu rund, które odbędą się w dziesięciu miejscach, jak to miało miejsce w pierwszym sezonie Formuły E, choć kierowcy elektrycznych bolidów nie pojawią się w Monako oraz Miami.

Zamiast tych dwóch rund Formuła E zawita do Paryża w kwietniu przyszłego roku, natomiast druga nowa lokalizacja wyścigu, która będzie piątą rundą mistrzostw, nie została jeszcze podana do publicznej wiadomości.

Nowe mistrzostwa ponownie zakończą się podwójną rundą w Londynie latem przyszłego roku, jednak termin obu wyścigów nie został jeszcze ogłoszony.

E-Licencje

Światowa Rada Sportów Motorowych podjęła także decyzję o ‘e-licencjach’, które będą wymogiem dla kierowców chcących wystartować w mistrzostwach Formuły E.

Aby kierowca mógł zasiąść za kierownicą elektrycznego bolidu podczas jednej z rund sezon 2015/2016, będzie musiał zebrać 20 punktów, zgodnie z systemem stosowanym w Formule 1, w przeciągu ostatnich trzech lat lub mieć na koncie minimum trzy występy podczas poprzedniego sezonu Formuły E.

Każdy z kierowców będzie musiał również przejść szkolenie FIA obejmujące zagadnienia związane z bezpieczeństwem w bolidach elektrycznych oraz aspektami technicznymi i sportowymi mistrzostw.

Kalendarz Formuły E na sezon 2015/2016:

17 października 2015 - Chiny (Beijing)
7 listopada 2015 - Malezja (Putrajaya)
19 grudnia 2015 - Urugwaj (Punta del Este)*
6 lutego 2016 - Argentyna (Buenos Aires)*
19 marca 2016 - Nie potwierdzony
2 kwietnia 2016 - Stany Zjednoczone (Long Beach)
23 kwietnia 2016 - Francja (Paryż)
21 maja 2016 - niemcy (Berlin)
4 czerwca 2016 - Rosja (Moskwa)
nie potwierdzony - Wielka Brytania (Londyn)**

* - Do potwierdzenia
** - Podwójna runda
Image © Formula E

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE