Menu

Kalendarz Formuły E na sezon 2016/2017 wymaga kilku wyjaśnień. FIA nie dokonała zatwierdzenia

Lucas di Grassi / ABT Schaeffler Audi Sport

Zaproponowany przez Formułę E kalendarz na sezon 2016/2017 nie zyskał aprobaty ze strony FIA, ponieważ kilka kwestii musi zostać sprecyzowanych.

Według Autosportu, organ zarządzający ma obawy wobec harmonogramu wczesnych rund sezonu, dlatego w Turynie nie podjęto się oficjalnego głosowania w sprawie kalendarzu.

Kalendarz jest już prawie sfinalizowany, ale potrzebuje kilku wyjaśnień – powiedział rzecznik prasowy FIA. Potrzebny jest dodatkowy czas, ale to powinno zostać wykonane w krótkim czasie.

Formuła E planuje rozpocząć sezon w Hongkongu 9 października, jednak dalsza część harmnogramu została rozbita na kolejny wyścig 12 listopada, po którym nastąpi trzymiesięczna przerwa przed Buenos Aires 18 lutego. Niemniej jednak Marakesz nie otrzymał jak dotąd potwierdzenia na zrealizowanie rundy w listopadzie.

Formuła E z tego względu próbuje uzupełnić tę lukę wirtualnym wyścigiem „kierowca kontra kibic” w Las Vegas 8 stycznia.

Mexico City zostało przesunięte z końca stycznia na pierwszego kwietnia, co spowodowało także dużą lukę po Marakeszu choć Buenos Aires przeniesiono o tydzień wcześniej niż zakładano to pierwotnie.

Niepotwierdzona jest także runda w Singapurze, natomiast ePrix Paryża przesunięto o tydzień później aby nie kolidowało z GP Monako Formuły 1.

Rundy w Brukseli oraz Berlinie zakończą europejską część sezonu, a następnie Formuła E uda się do Montrealu oraz Nowego Jorku, gdzie w obu przypadkach rozegrane zostaną po dwa wyścigi.

Światowa Rada Sportów Motorowych wprowadziła szereg zmian do regulacji sportowych na sezon 2016/2017 i obejmują one wprowadzenie punktów do licencji, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Formuły 1, następnie przyznawanie tylko jednego punktu za najszybsze okrażenie w wyścigu zamiast dwóch oraz wprowadzenie „Power Ramp Down” (w dosłownym tłumaczeniu: próg zwalniający moc), gdy zostanie przekroczony limit zużycia energii.

Image © FIA Formula E

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE