Formuła E

Sam Bird - DS Virgin Racing

Sam Bird wygrywa E-Prix Rzymu. Dramat Rosenqvista

Siódma runda Mistrzostw Świata ABB Formuły E powróciła na stary kontynent rozgrywając wyścig uliczny po raz pierwszy w historii w centrum Rzymu, na którym triumfował Sam Bird z Virgin Racing przed Lucasem di Grassim z Audi Sport, a trzecie miejsce na podium uzupełnił Andre Lotterer z Techeetah.

Już podczas sesji treningowej większość kierowców narzekała na przyczepność i duże wyboje na torze ulicznym w Rzymie. W niektórych sektorach był położony świeży asfalt, który przysporzył problemy wielu kierowcom powodując utratę przyczepności podczas nawrotów.

Z pierwszego miejsca startował Szwed Felix Rosenqvist z Mahindray Racing. Okazał się najszybszym kierowcą w Super Pole przed Samem Birdem, Mitchem Evansem, Andre Lottererem oraz Sebastienem Buemim, który podczas kwalifikacji popełnił duży błąd na nawrocie, tracąc bardzo dużo czasu.

Czołówka ruszyła pewnie i po dłuższej prostej startowej w pierwszym nawrocie wszyscy kierowcy utrzymali swoje pozycje. W dalszej części stawki doszło do kilku drobnych kolizji, w których ucierpiało kilka bolidów. Alex Lynn był jednym z tych pechowców i został zmuszony przez sędziów na zjazd do alei serwisowej w celu wymiany uszkodzonych elementów, które mogły zagrażać pozostałym kierowcom.

W trakcie drugiego okrążenia Sebastien Buemi stracił swoja piątą pozycję z powodu drobnego kontaktu z innym kierowcą i został wyprzedzony przez Olivera Turveya z NIO Formula E Team.

Po sześciu okrążeniach pomiędzy poszczególnymi kierowcami pojawiły się spore dystanse, dochodzące do kilku sekund. W dalszej części stawki Jose Maria Lopez jeżdżący dla Dragon Racing sukcesywnie odrabiał straty i przebijał się do przodu.

Rosenqvist samodzielnie kontrolował wyścig uzyskując ponad trzy sekundy przewagi do jadącego na drugiej pozycji Sama Birda. Mitch Evans jadący na trzecim miejscu tracił do Birda ponad cztery sekundy.

W trakcie szesnastego okrążenia nastąpiła wymiana samochodów, a kilka sekund później doszło do dużej kolizji pomiędzy czterema bolidami i została wprowadzona żółta flaga na całym torze.

Na osiemnastym okrążaniu Alex Lynn z DS. Virgin Racing uderzył w barierę ochronną po jednym z ciasnych nawrotów tym samym kończąc udział w wyścigu.

Po wymianie samochodu Resenqvist utrzymał pierwszą pozycję przed Samem Birdem. Zmiana nastąpiła na trzeciej pozycji, na którą awansował Sebestien Buemi, jednakże dwa okrążenia później Evans odzyskał trzecie miejsce wyprzedzając na prostej startowej Sebastiena Buemiego.

Podczas dwudziestego trzeciego okrążenia niespodziewanie Felix Rosenqvist - lider wyścigu - zatrzymał się na torze, co spowodowało ponownie wprowadzenie żółtej flagi na całym torze. Tym samym Sam Bird został nowym liderem wyścigu.

Zaciekła walka o trzecie miejsce rozgrywała się pomiędzy Di Grassim i Buemim, gdzie obaj kierowcy wykorzystując Fanboost wyprzedzali się wzajemnie, tworząc wspaniałe widowisko.

Dwa okrążenia później Buemi stracił czwartą pozycję, zostając wyprzedzonym przez Andre Lotterera, który od dłuższego czasu próbował wyprzedzać Szwajcara.

Na cztery okrążenia przed końcem wyścigu, kiedy różnica pomiędzy kierowcami w pierwszej trójce wynosiła poniżej sekundy, Bird musiał bronić się przed atakującym go Evansem i Di Grassim. Buemi z kolei spadł na siódmą pozycję.

Na ostatnim okrążeniu wyścigu Jose Maria Lopez uderzył w poprzedzający go samochód, uszkadzając przednie skrzydło i zawieszenie, co spowodowało zmuszenie go do wycofania się z wyścigu.

Lucac Di Grassi w trakcie finałowego okrążenia awansował na drugie miejsce wyprzedzając niemieckiego kierowcę Lotterera, który w końcówce dzielnie bronił się przed Danielem Abtem. Obecny lider klasyfikacji generalnej Jean Eric Vergne przekroczył linię mety na piątej pozycji wyprzedzając na ostatnich metrach Sebestiena Buemiego.

Jerome D`Ambrosio dojechał jako siódmy przed Maro Engelem, a świetnie jadący cały wyścig Mitch Evans, który jeszcze na okrążenie przed końcem miał szansę na podium spadł na dziewiątą pozycję z powodu braku energii w swoim samochodzie. Pierwszą dziesiątkę zamknął Edoardo Mortata z Venturi Formuła E.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone