Formuła E

Daniel Abt / Audi Sport Abt Schaeffler

Daniel Abt: To wspaniale uczucie

Dla niemieckiego kierowcy Daniela Abta reprezentującego barwy Audi Sport Abt Schaeffler nadszedł ten wymarzony czas i upragnione zwycięstwo stało się realistycznym faktem.

Podnoszenie trofeum na najwyższym stopniu podium po raz pierwszy w dniu jego urodzin w Hongkongu wydawało się zbyt piękne, by było prawdziwe, ale tak się właśnie stało. Niestety tuz po ceremonii wręczenia nagród i szampana spadł na niemieckiego kierowcę zimny prysznic. Federacja kontrolna FIA znalazła niezgodności w naklejkach bezpieczeństwa i tym samym złamanie regulaminu, co skutkowało utratą pierwszego miejsca i karą finansową dla zespołu Audi.

Tym razem wszystko potoczyło się inaczej, Abt odzyskał wiarę w siebie i zespół po bardzo zaciekłym wyścigu i wywalczeniu pierwszego miejsca w ePrix Mexico City.

Wyścig rozpoczynał z piątego miejsca startowego jadąc pewnie pierwszą część, wyścigu nie popełniając błędów i nie podejmując zbędnego ryzyka, co dało awans tylko o jedną pozycję.

W trakcie wymian samochodów to właśnie Abt wyjechał jako pierwszy z boksów.

Mechanicy byli niezmiernie szybcy, nie wiem jak to wszystko się udało, ale to właśnie był kluczowy moment do naszego zwycięstwa i jestem im niezmiernie wdzięczny - powiedział kierowca Audi.

Daniel Abt bardzo pewnie jechał drugą część wyścigu, regularnie zwiększając swoją przewagę nad rywalami.

Na piąć okrążeń przed końcem miałem niewielki moment, po prostu niewielki moment, ale moje tętno bardzo wzrosło, bo nigdy nie możesz być pewnym. W Formule E wszystko może się zdarzyć. Przekraczając linie mety krzyczałem przez radio. Czuję się tak dobrze - dziękuje! - dodał Abt.

Jednak tego samego nie można powiedzieć o szefie zespołu Mahindra Racing, Dibagh Gill, który w trakcie ceremonii drapał się po głowie zastanawiając, co się dziś wydarzyło z jego dwoma samochodami i dlaczego żaden z nich nie był w stanie przekroczyć linie mety z powodu awarii technicznej. Cały zespół się nad tym zastanawiał i nie ukrywał zdziwienia.

Nie wiem, co się stało - mówił oszołomiony Rosenqvist, wiem tylko, że to było bardzo dziwne, iż mamy taki właśnie problem. Gdzieś pewnie są jakieś uszkodzenia, albo po prostu mieliśmy pecha i musimy o tym jak najszybciej zapomnieć - dodał.

Dla kierowcy Mahindra Racing sytuacja w klasyfikacji generalnej nie uległa zmianie, jedynie prowadzący Jean-Eric Vergne powiększył nieco swoją przewagę i notuje przewagę dwunastu punktów nad drugim Felixem Rosenqvistem.

Wielkiej radości nie ukrywał również zespół NIO Formuła E Team, po tym jak Oliver Turvey pierwszy raz w historii zdobył miejsce na podium.

Czuję się fenomenalnie zdobywając pierwsze podium w Formuła E, a zdobycie pierwszego podium dla naszego zespołu jest najtrudniejsze, szczególnie w mistrzostwach takich jak Formuła E, gdyż poziom drużyn i kierowców jest teraz bardzo wysoki. Jestem po prostu dumny z tego, że mam przyjemność ścigać się w tej dyscyplinie i udało nam się zdobyć tak wysoką pozycję -powiedział Turvey.

Rozpoczynając i kończąc wyścig na trzecim miejscu kierowca Renault e.Dams Sebastien Buemi był tym, który chyba najbardziej rozczarował w całym wyścigu. Nie był w stanie wyprzedzić i przesunąć się na drugą lokatę, a wręcz musiał bronić się przed atakującym go Nelsonem Piquet Jr z Panasonic Jaguar Racing. Pomimo tak dużego doświadczenia w Formule E oraz doświadczeń wcześniej zdobytych w Formule 1 oraz WEC nie mógł w żaden sposób zagrozić jadącemu na drugiej pozycji Turvey´em.

Pierwsza część wyścigu była dla mnie najtrudniejsza, ale w drugiej części wiedziałem, że Daniel jest zbyt daleko, aby udało mi się go dogonić, wiec spieszyłem się tylko, aby spróbować dogonić i wyprzedzić Olivera. Chciałem poczekać aż zacznie spadać mu energia, ale nie udało się. Nie uważam siebie za rywala do mistrzostwa, ponieważ nie jestem wystarczająco szybki - powiedział Buemi.

Szwajcar do tej pory stawał dwadzieścia razy na podium i nie da się zaprzeczyć, że jest on jednym za najbardziej doświadczonych i popularnych kierowców w Formule E.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone