Menu

Charles Leclerc zdobywa pole position do pierwszego wyścigu F2 na torze w Bahrajnie

Charles Leclerc / Prema Racing

Monakijczyk Charles Leclerc z Prema Racing wygrał kwalifikacje do pierwszego wyścigu Formuły 2 na torze Sakhir w Bahrajnie z czasem 1:38.907, wyprzedzając kolegę z zespołu Antonio Fuoco 0 0.678 sekundy oraz Nycka De Vriesa z ekipy Rapax 0 0.758 sekundy.

Od samego początku kwalifikacji kierowcy zabrali się do ostrej pracy, jedynie na wyjeździe z alei serwisowej problemy z bolidem miał jeden z zawodników.

Pierwszym kierowcą, który zszedł poniżej 1:40. był debiutujący w Formule 2 Charles Leclerc z zespołu Prema Racing, który uzyskał czas 1:39.518. Po chwili kolejnym kierowcą, który pokonał granicę 1:40 był Norman Nato z Pertamina Arden (1:39.758), dzięki czemu wskoczył na drugą pozycję, jednak po kilku minutach zmienił go Antonio Fuoco, który osiągnął stratę 0.067 sekundy do swojego zespołowego kolegi.

Leclerc ponownie pojawił się na torze w połowie kwalifikacji. Na piętnaście minut przed końcem prowadził Monakijczyk przed Fuoco, Nato, Ghiotto i Markelovem.

Młody kierowca Prema Racing poprawił swój czas schodząc poniżej 1:39. Panujący mistrz GP3 uzyskał czas 1:38.907.

Pod koniec kwalifikacji zrobiło się bardzo tłoczno na torze, jedynie prowadzący w sesji zjechał do pit alei serwisowej czekając na wyniki rywali.

Podczas swojej szybkiej próby Oliver Rowland z zespołu DAMS popełnił błąd, jednak i tak awansował z ósmej na szóstą pozycję, natomiast po chwili Holedner Nyck De Vries wskoczył na trzecią lokatę.

Nie obyło się bez kontaktu. Gustav Malja (Racing Engineering) zderzył się z Nabilem Jeffri (Trident). Wypadek spowodował, że na torze pojawił się Wirtualny Samochód Bezpieczeństwa przez, co pozostali kierowcy nie poprawili swoich wyników, a zwycięzcą kwalifikacji został Charles Leclerc. Drugi był Antonio Fuoco, trzeci Nyck De Vries.

Na czwartym miejscu kwalifikacje zakończył Norman Nato. Piąty był Luca Ghiotto, szósty Nobuharu Matsushita, siódmy Artem Markelov, a ósmy Oliver Rowland.

Image © FIA Formula 2

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE