Menu

Giovinazzi zwycięzcą głównego wyścigu GP2 na torze Monza

Antonio Giovinazzi, Raffaele Marciello i Gustav Malja

Antonio Giovinazzi, który startował z ostatniego pola, wygrał główny wyścig GP2 na włoskim torze Monza. Drugie miejsce przypadło jego rodakowi Raffaele Marciello (Russian Time), a trzecie Szwedowi Gustavowi Malji (Rapax).

W sobotnie popołudnie odbył się główny wyścig GP2 na torze Autodromo Nazionale di Monza. Z pole position wystartował lider klasyfikacji generalnej Pierre Gasly z zespołu Prema Racing. Tuż obok niego ustawił się Artem Markelov (Russian Time). Za nimi wystartowali Arthur Pic z ekipy Rapax oraz Mitch Evans z Pertamina Campos Racing.

Już przed rozpoczęciem wyścigu z powodu problemów z bolidem Alex Lynn wycofał bolid z szóstego pola startowego i rozpoczął rywalizację z alei serwisowej. Najlepiej wystartował natomiast Pierre Gasly. Na drugie miejsce awansował Arthur Pic, a na trzecie miejsce spadł Artem Markelov. Równie dobry początek wyścigu miał Sergey Sirotkin z zespołu ART Grand Prix, który awansował na czwarte miejsce.

Już na początku wyścigu doszło do niewielkiego incydentu z Arthurem Piciem i Artem Markelova, który próbował wypchnąć Francuza poza tor, na co ten cały incydent zgłosił swojemu inżynierowi, co zakończyło się pięciosekundową karą dla Rosjanina.

Na piątym okrążeniu Sergey Sirotkin został wyprzedzony przez Normana Nato z Racing Engineering i spadł na piątą lokatę. Po chwili Sirotkin ponownie stracił pozycję, tym razem rosyjskiego kierowcę wyprzedził Jordan King.

Szóste okrążeni przyniosło natomiast stratę pozycji przez Arthura Pica, którego wyprzedził Markelov, jednak Francuz skontrował Rosjanina i odzyskał drugą lokatę. Kierowca Russian Time popełnił błąd i wyjechał poza tor, co powtórzył Pic, który przestrzelił zakręt.

Na ósmym okrążeniu Markelov ponownie przestrzelił szykanę i znowu stracił pozycję w wyścigu. W końcu Rosjanin zjechał do boksów na dziewiątym okrążeniu.

Po zjeździe na zmianę opon podczas jedenastego okrążenia Jordana Kinga i Normana Nato, na trzecią lokatę awansował Raffaele Marciello z Russian Time. Na trzynastym okrążeniu w boksach pojawił się dotychczasowy lider Pierre Gasly, a na prowadzenie wysunął się Marciello, który podobnie jak drugi Matsushita i trzeci Malja nie zjeżdżał na zmianę ogumienia.

Na szesnastym okrążeniu, podczas próby wyprzedzania, doszło do zderzenia pomiędzy Arthurem Piciem i Sergio Canamasasem. Obaj kierowcy wylądowali w żwirowej pułapce i zakończyli udział w wyścigu, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Na zmianę opon w tym czasie zjechali Marciello, Malja i Giovinazzi. Pomimo tego cała trójka powróciła na swoje czołowe miejsca. Nadal liderem był włoski kierowca Russian Time. Jak się okazało doszło do dużego zamieszaniem z samochodem bezpieczeństwa, który wyjechał przed Pierrem Gasly, przez co doszło do sporego zamieszania związanego z pozycjami kierowców.

Po restarcie cała czołowa trójka utrzymała swoje pozycje, a w pogoń ruszył Pierre Gasly.

Podczas ostatnich okrążeń bardzo blisko Gustava Malji, który był drugi, znajdował się Antonio Giovinazzi. Szwed popełnił jednak błąd na dwudziestym dziewiątym okrążeniu i stracił swoją lokatę na rzecz włoskiego kierowcy Prema Racing, który na ostatnim okrążeniu dopadł rodaka Marciello i został nowym liderem.

Zwyciężył Antonio Giovinazzi z Prema Racing wyprzedzając Raffaele Marciello (Russian Time) oraz Gustava Malję z zespołu Rapax.

Czwarte miejsce przypadło Pierre’owi Gasly. Piąte miejsce zajął Norman Nato, szóste Luca Ghiotto, siódme Jordan King, a ósme (zarazem pole position do niedzielnego wyścigu) Mitch Evans. Czołową dziesiątkę uzupełnili Oliver Rowland i Artem Markelov.

Image © GP2 / Series Media Service

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE