Menu

Norman Nato poprawia tempo w finałowym dniu testów w Jerez de la Frontera

Norman Nato / Racing Engineering

Norman Nato z zespołu Racing Engineerging osiągnął najlepszy czas podczas trzeciego dnia przedsezonowych testów na torze w Jerez de la Frontera. Francuz najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:24.518, co pozwoliło mu wyprzedzić Arthura Pica i Nobuharu Matsushitę, którzy uplasowali się odpowiednio na drugiej i trzeciej lokacie. W sesji popołudniowym najszybsze okrążenie osiągnął Pic.

Ostatni dzień przedsezonowych testów, przed rozpoczęciem sezonu 2016, przywitał kierowców bezchmurnym niebem i tuż po wywieszeniu zielonej flagi na torze pojawił się Jordan King z ekipy Racing Engineering, jednak to Alex Lynn ustanowił wczesne tempo na poziomie 1:25.220, co dało mu pierwszą lokatę.

Dwadzieścia minut po rozpoczęciu trzeciego dnia testowego, na torze pomiędzy zakrętami osiem i dziewięć, zatrzymał się Oliver Rowland, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Kierowcy po kilku minutach powrócili jednak do ostatnich przygotowań, co zaprezentował Norman Nato, który jako pierwszy kierowca zszedł poniżej 1:25, notując czas w postaci 1:24.518.

Druga czerwona flaga na torze w Jerez pojawiła się po godzinie testów, kiedy swojego bolidu nie zdołał opanować Nabil Jeffri z zespołu Arden International, który obrócił bolid i zatrzymał się w żwirowej pułapce zakrętu numer dwa oraz Oliver Rowland, który zatrzymał się w zakręcie numer osiem. Tuż po wznowieniu akcji, po raz kolejny na hiszpańskim obiekcie, pojawiła się czerwona flaga, którą wywołał Philo Paz Armand, który wpadł w poślizg i zatrzymał się w drugim zakręcie.

Pozostała część sesji przebiegła na długich przejazdach i treningach startów. Norman Nata utrzymał pierwszą lokatę przed Arthur’em Pic’iem i Nobuharu Matsuschitą. Czołową dziesiątkę uzupełnili Gasly, Lynn, Sirotkin, Giovinazzi, Latifi, King i Ghiotto.

W godzinach popołudniowych pierwsze tempo ustanowił Gustav Malja, który osiągnął czas w postaci 1:25.820, jednak najszybszym okazał się Arthur Pic, który wykręcił rezultat 1:25.583.

Popołudniowa sesja była wstrzymywana dwa razy, za sprawą Raffaele Marciello, który zatrzymał swój bolid pomiędzy zakrętami pięć i sześć oraz Matsushita, który pod koniec sesji zatrzymał się na torze w zakręcie numer jeden.

Pic pozostał najszybszym kierowcą w sesji popołudniowej tuż przed Malją, Markelovem, Marciello, Erickssonem, Jeffrim, Evansem, Kirchhoferem, Rowlandem i De Jongiem, który zamknął czołową dziesiątkę.

Kierowcy serii GP2 powrócą na tor podczas pierwszej rundy sezonu 2016 w Barcelonie – 13-15 maja.

Image © GP2 / Series Media Service

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE