Menu

King z najlepszym czasem podczas drugiego dnia testów na torze Jerez

Jordan King / Racing Engineering

Jordan King z zespołu Racing Engineering okazał się najszybszym kierowcą podczas drugiego dnia przedsezonowych testów na torze Jerez, wyprzedzając o ponad jedną dziesiątą sekundy Antonio Giovinazziego i Nobuharu Matsushitę.

Tuż po rozpoczęciu porannej sesji na torze jako pierwsi pojawili się kierowcy zespołu DAMS, a tuż za nimi na hiszpański obiekt wyjechali kolejni kierowcy, w tym Jordan King, który ustanowił czas 1:26.048 na twardym ogumieniu Pirelli i wskoczył na czoło klasyfikacji. Szybszym od Brytyjczyka okazał się po chwili Sergey Sirotkin, który ustanowił rezultat na poziomie 1:25.710 i wyprzedził kierowcę Racing Engineering.

Bardzo dobre tempo podczas pierwszej godziny porannej sesji zaprezentował Norman Nato, który jako pierwszy zszedł poniżej 1:25, jednak kolejne dziesiąte sekundy urwał Antonio Giovinazzi, który osiągnął czas 1:24.545, co pozwoliło Włochowi wskoczyć na pierwszą pozycję.

Na godzinę przed końcem sesji na torze pojawiła się pierwsza czerwona flaga, którą wywołał Raffaele Marciello, który zbyt szeroko próbował pokonać zakręt numer czternaście i uderzył w barierę przed powrotem do alei serwisowej. Tuż po wznowieniu sesji, drugą czerwoną flagę wywołał Sergey Sirotkin, który również wypadł z toru jednak w zakręcie numer piętnaście.

W końcowej fazie porannej sesji doszło do wywieszenie trzeciej czerwonej flagi. Włoch Luca Ghiotto zatrzymał się na hiszpańskiej pętli między zakrętami siedem i osiem.

Najszybszym kierowcą na torze okazał się Jordan King przed Giovinazzim i Matsushitą, który zamknął czołową trójkę. Na dalszych miejscach znaleźli się: Gasy, Nato, Sirotkin, Lynn, Pic, Malja i Ghiotto.

Popołudniowa sesja na torze Jerez rozpoczęła się przy cieplejszych warunkach, a szybkie okrążenie pomiarowe pokonał Gustav Malja, który osiągnął 1:26.319, co dało mu pierwszą pozycję w zestawieniu.

W pierwszej godzinie doszło także do ponownego wstrzymania sesji za sprawą Marciello, który zatrzymał się na torze między zakrętami sześć i siedem.

Po rozpoczęciu sesji kierowcy i zespoły skoncentrowali się na długich przejazdach, treningach startów i postojów.

Najszybszym okazał się Malja przed Lynn’em i Giovinazzim. Czołową dziesiątkę uzupełnili Markelov, De Jong, Latifi, Evans, Pic, Ghiotto i Oliver Rowland.

Image © GP2 / Series Media Service

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE