Formuła 1

Szef zespołu Scuderia Toro Rosso, Franz Tost przyznał, że Daniił Kwiat zasługuje na kolejną szansę w najwyższej klasie wyścigowej, aby udowodnić swoją wartość i pokaże, że jest silniejszy, po czasie spędzonym poza rywalizacją.

Esteban Ocon przyznał, że zespół Williams jest jego ostatnią szansą na pozostanie w Formule 1 w przyszłym sezonie. dodając, że jest rozczarowany brakiem szansy na przejście do Renault lub McLarena.

Szef Mercedesa Toto Wolff ciężko pracuje, aby znaleźć miejsca w stawce dla swoich kierowców Estebana Ocona i George’a Russela na sezon 2019. W ostatnich dniach z zespołu odszedł Pascal Wehrlein, co związane jest z poszukiwaniem przez niego miejsca w zespole Toro Rosso. Do tej pory kierowca był związany z niemieckim producentem, co przeszkadzało w rozmowach z juniorską ekipą Red Bulla. Wolff coraz bardziej naciska na wprowadzanie w Formule 1 dodatkowego samochodu w większych zespołach, a swój projekt ma przedstawić podczas przyszłotygodniowego spotkania grupy strategicznej.

Adrian Newey, który skonstruował bolidy umożliwiające zdobycie przez Sebastiana Vettel czterech mistrzowskich tytułów w latach 2010-2013 uważa, że Niemiec będzie potrzebował szczęścia, aby wygrać tegoroczne zmagania z Lewisem Hamiltonem.

Przyszłość Esteban Ocona stanęła pod dużym znakiem zapytania od czasów zawirowań na rynku transferowym kierowców. Jest już pewne, że Ocon nie znajdzie angażu jako główny kierowca w McLarenie, Red Bullu czy Renault, do którego dołączy Daniel Ricciardo.

Stoffel Vandoorne nie może mówić o udanych sesjach treningowych na torze Marina Bay, zwłaszcza, że obie sesje zakończył na odległych pozycjach. Wszystko dla kontrastu z lepszymi rezultatami Fernando Alonso, który w drugim treningu zameldował się w pierwszej dziesiątce.

Informacja o zakontraktowaniu Leclerca w Ferrari, w miejsce Kimiego Raikkonena, zamknęła kolejny element układanki, jeśli chodzi o składy zespołów na sezon 2019. Fiński kierowca mimo wcześniejszych zapowiedzi, że jeśli nie będzie miał możliwości jeździć dla stajni z Maranello, to odejdzie z Formuły 1, postanowił związać się 2-letnim kontaktem z zespołem Sauber.

Najgłośniejszym tematem w ostatnich dniach jest „problem’’ Estabana Ocona, który najprawdopodobniej wypadnie z ekipy Force India na rzecz Lance'a Strolla. Wiele plotek mówiło o łączeniu młodego francuza z ekipą Toro Rosso, jednak Christian Horner dementuje te informacje.

Jest to bardzo dziwna sytuacja, że taki kierowca jak Estaban może nie znaleźć posady na sezon 2019. Gdyby został zwolniony z zespołu Force India, byłby oczywiście jednym z głównym z kandydatów do fotela w Toro Rosso. Niestety Estaban jest związany z Mercedesem, przez co nie możemy inwestować w kierowcę związanego z naszymi rywalami - powiedział Christian Horner.

Na ten moment ostatnią deską ratunku dla Ocona jest zespół Williams, który współpracuje z Mecedesem. Szef zespołu Totto Wolff nie ukrywa, że chciałby umieścić swojego podopiecznego w zespole z Grove. Problem polega na tym, że Williams, przez problemy finansowe, bardziej rozgląda się za „płatnymi’’ kierowcami, którzy wprowadzą do zespołu solidny budżet. Przez ten fakt maleją również szanse na angaż dla Roberta Kubicy w przyszłym sezonie. Na ten moment poważnym kandydatem na miejsce Lanca Strolla, jest młody rosyjski kierowca Artiom Markiełow.

Jedną z największych niewiadomych na ten moment jest skład zespołu Toro Rosso. Dużo mówi się, że Red Bull chce umieścić w swoim juniorskim zespole po raz kolejny Rosjanina Daniła Kwiata. W mediach społecznościowych pojawiły się również zdjęcia, startującego w Formule E, Sebastiana Buemiego, który przymierzał się do fotela w bolidzie Toro Rosso. Podczas weekendu wyścigowego Formuły 3 na Nurburgringu, pojawiły się duże spekulacje o angażu syna Micheala Schumachera w F1, właśnie w zespole juniorskim Red Bulla. Helmut Marko jednak szybko zdementował plotki: Mick Schumacher nie jest na naszej liście, nie mieliśmy z nim żadnego kontaktu - powiedział Helmut Marko.

Duża niewiadoma panował również w zespole Haas, jednak przez zakontraktowanie Leclerca w Ferrari, Romain Grosjean może spać spokojnie, gdyż w jego miejsce przymierzany był właśnie młody kierowca Saubera. Dzięki wzrostowi formy Grosjeana powinien być on spokojny o posadę w sezonie 2019. Pewną pozycję w zespole od początku ma Kevin Magnussen, nie tylko dzięki dobrym rezultatom osiąganym na torze, ale również dzięki wsparciu sponsorów.

Szef McLarena, Zak Brown, wierzy, że mimo słabego sezonu w wykonaniu jego ekipy, uda się coś jeszcze poprawić w tegorocznej maszynie, lecz sam zainteresowany nie wierzy za bardzo w osiąganie przez jego kierowców dobrych lokat.

Prezydent FIA Jean Todt przyznał, że wszystkie sugestie, iż królowa motorsportu będzie musiała w niedalekiej przyszłości być całkowicie elektryczna są nonsensem i na pewno do takiej sytuacji nie dojdzie.

Jak informuje serwis Motorposrt.com przed GP Włoch na torze Monza, zespół Force India miał wyjść z propozycją udziału Georga Russell'a w pierwszym treningu, jednak młody Brytyjczyk odmówił, tłumacząc swoją decyzję walką o mistrzostwo w Formule 2.

Szef zespołu Aston Martin Red Bull Racing Christian Horner przyznał, że juniorski zespół Toro Rosso nie jest zainteresowany zakontraktowaniem francuskiego kierowcy Estebana Ocona. Powodem, jest powiązanie młodego francuza z zespołem Mercedes.

Prezydent FIA, Jean Todt poinformował, że mimo planowanych na sezon 2021 zmian dotyczących jednostek napędowych nie spodziewa się żeby do Formuły 1 dołączył jakiś nowy producent jednostek napędowych.

Podczas minionego weekendu wyścigowego we Włoszech dr Helmut Marko zapytany o przyszłoroczną współprace z Hondą, odpowiedział, że jeśli jednostka napędowa japońskiego producenta będzie bardzo podatna na awarie, zespół rozważy odejście z Formuły 1.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone