Formuła 1

Lance Stroll - Williams Martini Racing / © Williams F1

Williams ujawnia raport finansowy za pierwszą połowę sezonu 2018

Sezon 2018 to nie tylko słabsza forma zespołu Williams, ale ekipa z Grove zarobiła w pierwszej połowie tegorocznego sezonu prawie cztery miliony mniej niż w 2017r.

Przychody Grupy były nieznacznie niższe w pierwszej połowie roku 2018 i wynosiły 82.6 miliona funtów (95.7 miliona euro), w porównaniu do 85.9 miliona funtów (92 miliona euro) w analogicznym okresie ubiegłego roku. EBITDA w 2018 przyniosła stratę w wysokości 2.7 miliona funtów (3 miliony euro) w porównaniu do zysku w wysokości 10.4 miliona funtów (11.6 miliona euro) zysku w roku ubiegłym.

Działalność zespołu Williamsa wygenerowała 67.6 miliona euro przychodów, w porównaniu do 73 milionów euro w ubiegłym roku. Zysk z kolei wyniósł 222 000 euro w porównaniu do 3.7 miliona euro w tym samym okresie roku ubiegłego.

Zapewniliśmy solidny zestaw wyników finansowych w trudnym półroczu naszej działalności w Formule 1, jednocześnie kontynuując wzrost w naszej firmie Williams Engineering Business - powiedział Mike O'Driscoll, dyrektor generalny grupy.

Przychody i EBITDA w Formule 1 zmniejszyły się w pierwszej połowie 2018 roku, odzwierciedlając trudną sytuację finansową, w której działamy jako niezależny zespół. Trwa trudny sezon 2018, który wymagał dodatkowych inwestycji, aby poradzić sobie z problemami z wydajnością. Pracowaliśmy nad nią, jednocześnie zwracając szczególną uwagę na projekt przyszłorocznego samochodu. Nadal istnieje duża luka w wydatkach pomiędzy wiodącymi zespołami a resztą stawki, ale mamy nadzieję, że przyszłość sportu przy działalności Liberty Media, przyniesie sprawiedliwsze, bardziej wyrównane szanse dla wszystkich ekip.

Firma Williams Advanced Engineering nadal rozwija się, osiągając solidne wyniki w 2017r. Generowaliśmy przychody w różnych projektach i pozyskiwaliśmy nowych klientów dzięki rosnącej reputacji w zakresie dostawy. Zmniejszenie rentowności w pierwsze połowie tego roku związane jest z harmonogramem różnych projektów. Koncentrujemy się na dostarczaniu energooszczędnych i zaawansowanych technicznie rozwiązań wydajnościowych w sektorach tak różnorodnych, jak sporty motorowe, lotnictwo, obrona i opieka zdrowotna. Jesteśmy również podekscytowani perspektywami naszej niedawno ogłoszonej spółki Unipart (Hyperbat Limited), która będzie produkować akumulatory do pojazdów hybrydowych i elektrycznych pojazdów w zaawansowanym technologicznie zakładzie w Wielkiej Brytanii.

F1 WAE Inne 1 Grupa
Sześć miesięcy do 30 czerwca 2018
Dochód (£m) 60.7 21.5 0.4 82.6
EBITDA (£m)2 0.2 2.2 (5.1) (2.7)
Obsługa wolnych przepływów 1.8
Sześć miesięcy do 30 czerwca 2017
Dochód (£m) 65.5 19.9 0.5 85.9
EBITDA (£m)2 10.1 3.4 (3.1) 10.4
Obsługa wolnych przepływów 10.9

  • EBITDA - Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją, czyli w przybliżeniu środki pieniężne z działalności operacyjnej.
  • Obsługa wolnych przepływów - Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej obejmują przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, w tym wydatki kapitałowe i rozdysponowanie środków trwałych.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone