Formuła 1

Pirelli

Większe felgi od sezonu 2021?

Pakiet zmian w Formule 1 na sezon 2021 zawiera przejście z trzynasto na osiemnastocalowe felgi. Pomysł ten już od lat był forsowany przez Pirelli.

Według informacji Motorsport.com jest to bardzo prawdopodobne, że akurat ta idea zostanie wprowadzona w życie. Niewątpliwą jej zaletą jest fakt, że w przemyśle drogowym wykorzystywane są koła osiemnastocalowe i to z pewnością powinno otworzyć nowe możliwości przed producentami aut.

Już w sezonie 2014 Pirelli wyprodukowało kilka egzemplarzy kół o średnicy osiemnastu cali. Charles Pic miał okazję je przetestować Lotusem na torze Silverstone. Niemniej jednak wówczas ze względu na koszty pomysł ten nie został wprowadzony w życie.

Tym razem entuzjazm jest znacznie większy i nawet część zespołów zasugerowała, że takiej zmiany można byłoby dokonać już w 2020 roku, ale niewątpliwie lepszym byłoby cały pakiet nowinek wprowadzić jednym sezonie. Stąd też bardziej prawdopodobnym rokiem debiutu kół osiemnastocalowych wydaje się być 2021.

Jesteśmy otwarci. Oczywiście muszą znaleźć odpowiednie przepisy i przygotować do tego zespoły. My jesteśmy gotowi. Zawsze dla nas technologia jest na pierwszym miejscu. Jesteśmy zadowoleni z trzynastocalowych, ale nie mamy nic przeciwko osiemnastocalowym. Opony są bardziej widoczne, jeśli są większe. Wyzwania technologiczne bywają jednak różne – powiedział dyrektor generalny Pirelli Marco Tronchetti Provera.

Na chwilę obecną jeszcze nie rozmawialiśmy o detalach. Nie brakuje tutaj tylko przepisów dotyczących opon, ale całego pakietu. Daliśmy sygnał, że jesteśmy gotowi zrobić wszystko, o co zostaniemy poproszeni, ale potrzebujemy do tego odpowiedniego czasu i testów. Musimy wykonać właściwy plan. W przeszłości już tworzyliśmy różne opony, na przykład szersze, zawsze próbowaliśmy spełniać wymagania F1. Niemniej jednak potrzebujemy odpowiednich maszyn do testów. Jest to podobna sytuacja do tej, która miała miejsce w 2016 roku – przyznał Mario Isola, szef Pirelli do spraw Formuły 1.

Aktualny kontrakt włoskiego producenta ogumienia z F1 wygasa wraz z końcem sezonu 2019. Na chwilę obecną jednak niewiele wskazuje na to, aby umowa ta miałaby nie zostać przedłużona na kolejne lata.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone