Formuła 1

Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari

Vettel: Nikt nie pyta nas czego potrzebujemy, aby lepiej wyprzedzać

Na konferencji prasowej, która miała miejsce po sesji kwalifikacyjnej, najszybsza trójka kierowców została zapytana o zmiany, jakie mają pojawić się w 2019 roku, ale prawdopodobnie spowolnią one bolidy Formuły 1 o niemal półtorej sekundy na okrążeniu.

Chcąc uatrakcyjnić widowisko i poprawić wyprzedzanie, prawdopodobnie trzeba będzie poświęcić prędkość samochodów. Nie jest to najkorzystniejszym rozwiązaniem dla samych kierowców, którym zależy na prędkości.

Jeśli spowolnisz nas o trzy sekundy lub półtorej, wyścigi nie będę lepsze, a my chcemy być szybsi, chcemy poprawiać technologię, chcemy przekraczać granice i limity. Jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy w tym roku jest bicie rekordów przez nas.

Technologia jaką posiadamy i to jak ją wykorzystujemy, jest niesamowita. Powinniśmy być przynajmniej równie szybcy jak w tym roku, ale przy jednoczesnej poprawie jakości wyścigu. Jest to moja osobista opinia.

Sebastian Vettel przyznał rację Lewisowi Hamiltonowi: Zgadzam się...Uważam, że jest to nieco komiczne: dlaczego? W 2009 roku poszliśmy w kierunku mniej zaawansowanej aerodynamiki i lepszych wyścigów. W rzeczywistości wiele się nie zmieniło. Następnie pojawiły się opinie, że samochody są zbyt wolne, więc zastosowano więcej aerodynamiki, poszerzono je aby były bardziej spektakularne. Wszystkie opinie od kierowców były pozytywne: spektakularne samochody - tego chcieliśmy. Są bardziej wymagające, jesteśmy bardziej wyczerpanych po wyścigu, a teraz ponownie chcemy aby były wolniejsze. To jak podróżowanie do Ameryki i stukrotna zmiana kierunku.

Zdaniem Vettela i Hamiltona kierowcy również powinni mieć w tej kwestii dużo do powiedzenia, zwłaszcza, że to oni bezpośrednio najlepiej znają zachowanie samochodu i wiedzą czego potrzebują, aby móc wyprzedzać bez zakłóceń.

Uważam, że powinniście pytać nas czego potrzebujemy, aby wyprzedać - kontynuował Vettel. Jesteśmy kierowcami nie po to, aby twierdzić, że znamy się na wszystkim. Nie wiemy wszystkiego o inżynierii samochodu, ale wiemy jak zachowuje się bolid i jak go prowadzić, jakie są ograniczenia przy wyprzedzaniu. Jednak nikt nas nie pyta.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone