Formuła 1

Verstappen: Różnica na prostych była większa niż się spodziewaliśmy

Duży deficyt w prędkości maksymalnej silnika Renault względem Mercedesa i Ferrari był największym rozczarowaniem dla Maxa Verstappena, który w sesji kwalifikacyjnej zajął piątą pozycję.

Piąta i szósta lokata kierowców Red Bull Racing jest adekwatnym rezultatem do możliwości zespołu, niemniej jednak ze względu na deficyt mocy jednostki napędowej żaden z kierowców RBR nie jest w stanie rywalizować bezpośrednio z dwiema czołowymi ekipami.

Najlepszy czas Verstappena był o siedem dziesiątych sekundy gorszy od wyniku Sebastiana Vettela, który wygrał kwalifikacje w Chinach. Holender z tego też względu otwarcie wyraził swoją frustrację dotyczącą straty na długich prostych toru Shanghai International. Swoją dezaprobatę postanowił przekazać przez radio zespołu.

Myślę, że to byłoby złą rzeczą, gdybym nie był sfrustrowany, prawda? - przyznał Verstappen. Jestem tutaj aby zwyciężać w wyścigach i uważam, że wszyscy, którzy pracują nad moim samochodem myślą dokładnie to samo. Chcemy naciskać tak mocno, jak tylko potrafimy.

Gdyby przychodziło mi to ze spokojem, chyba mógłbym ścigać się w seriach GT albo czymś podobnym, ponieważ nie byłbym tak zakłopotany. Trzeba wywierać nieco presji. Nie publicznie, ponieważ nie mówię tego do ogółu. Moja wypowiedź była skierowana do chłopaków, którzy słuchają mojego radia.

Verstappen wskazał na problemy z oprogramowaniem silnika oraz zmiany biegów przy maksymalnych obrotach, co kosztuje Red Bulla najwięcej czasu na torze.

Różnica na prostych była nieco większa niż się spodziewaliśmy - przyznał Holender. Chodzi tu o odpowiednie dostrojenie trybów mocy, które nie były dobre, a to leży po naszej stronie.

Jest to podobny problem, który pojawił się wcześniej z powodu ogranicznika. Przełożenia w górę i tym podobne nie działają odpowiednio, kiedy jesteś blisko ogranicznika obrotów.

W wyścigu jest jednak nadzieja, że Red Bull będzie mógł zbliżyć się do Mercedesa, który nie może korzystać z modyfikacji silnika zastosowanych w kwalifikacjach.

Tracimy czas na obu prostych, co ciężko nadrobić w pozostałych częściach toru. Wiedzieliśmy, że zakręty będą dla nas ważną częścią, ale nie udało nam się nadrobić wystarczająco.

Ogólnie, nie były to najgorsze kwalifikacje. Ferrari jest szybkie, ale jesteśmy bliżej Mercedesa. W wyścigu nie mogą stosować tych trybów silnika, więc bazując na tempie wyścigowym, możemy zbliżyć się do chłopaków z przodu.

Mamy inną strategię, być może na jeden pit stop lub możliwe na dwa, ale w zależności od temperatur i degradacji, wszystko może się zmienić.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone