Formuła 1

Siergiej Sirotkin - Williams Martini Racing / © Williams F1

Układ chłodniczy głównym problemem w Williamsie

Początek sezonu dla zespołu Williamsa nie należy do udanych. Zarówno Lance Stroll, jak i Siergiej Sirotkin nie zdobyli w trzech wyścigach punktów, co plasuje zespół na ostatniej pozycji w klasyfikacji konstruktorów.

„Auto motor und sport” podaje, że problemu w bolidzie Williamsa należy się doszukiwać w systemie chłodzenia. Podczas przedsezonowych testów w Barcelonie ekipa z Grove zaprezentowała się lepiej, aniżeli podczas trzech pierwszych wyścigów.

Michael Schmidt w swojej analizie zwraca uwagę na pokrywę silnika w bolidach Williamsa. W Bahrajnie w obu samochodach można było dostrzec dodatkowe otwory chłodzące przy układzie napędowym, zaś w Szanghaju te wloty powietrza zostały zmniejszone. W Chinach panowały niższe temperatury, dlatego zespół nie potrzebował dodatkowo chłodzić jednostki napędowej. Schmidt podaje, że inżynier zespołu, Paddy Lowe miał skopiować system chłodzenia Mercedesa.

Obecnie największym wyzwaniem dla ekipy jest zbalansowanie temperatur dla poszczególnych elementów, które wymagają chłodzenia. Układ chłodniczy nie działa jednak prawidłowo, ponieważ pod pokrywą silnika tworzy się zbyt wysoka temperatura, przez co wymaga ona osobnej korekty na każdy weekend wyścigowy, a takie poprawki wpływają niekorzystnie na aerodynamikę bolidu.

W Barcelonie zespół mógł nie dostrzec tego problemu, ponieważ testy odbyły się w dość niskich temperaturach. W rozwiązaniu trudności ma pomóc Mercedes. Toto Wolff i ojciec Lance’a Strolla, Lawrence odbyli już rozmowy na ten temat.

Jeśli rozwiążemy problemy z chłodzeniem, zyskamy osiem dziesiątych na okrążeniu – powiedział jeden z inżynierów Williamsa dla „Auto motor und sport”.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone