Formuła 1

Fernando Alonso - McLaren F1 Team

Tajne spotkanie Fernando Alonso z McLarenem

Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 z sezonów 2005 oraz 2006, w Hiszpanii przeprowadził interesującą rozmową z szefostwem McLarena. Spotkanie za zamkniętymi drzwiami dotyczyło przyszłości Fernando Alonso oraz o szansach na starty w innych seriach wyścigowych.

Obecny kontrakt kierowcy z Oviedo wygasa pod koniec obecnego sezonu. Chociaż ekipa z Woking planuje przedłużenie umowy na kolejne lata, były kierowca Ferrari z lat 2010–2014 może z takiej opcji nie skorzystać i odejdzie z McLarena. Dlaczego?

Fernando Alonso wciąż powtarza, że chce posiadać bolid zdolny do walki o najwyższe lokaty. Fatalna trzyletnia współpraca z Hondą, ukazała to, jak bardzo Alonso wierzy w zespół. Zmiana dostawcy jednostek napędowych na Renault, zapowiedź walki o mistrzostwo świata w sezonie 2018 spowodowała, że Hiszpan podpisał kontrakt na kolejny rok.

Weekend w Melbourne, czyli inauguracja sezonu ukazała prawdziwą formę zespołu z Woking. Również ogromne poprawki, które zostały wprowadzone w Hiszpanii, co prawda pozwoliły Alonso awansować do Q3, tak strata to czołowej trójki okazała się być wciąż ogromna.

Brak tempa oraz fakt, że zespół Red Bulla na tej samej jednostce napędowej deklasuje McLarena, przyczyniły się do tego, że Fernando Alonso zastanawia się nad swoją przyszłością.

Według hiszpańskiego Diario Gol, podczas rozmowy wyszło na jaw, że Fernando Alonso pozostanie w McLarenie jeśli w 2019 roku będzie mógł skoncentrować się na Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) oraz IndyCar jednocześnie.

Hiszpański kierowca obecnie rywalizuje w F1 oraz wraz z Toyotą Gazoo Racing w WEC. Prócz tego, organizatorzy FIA WEC przesunęli termin sześciogodzinnej rundy na Fuji, aby Fernando Alonso mógł w niej uczestniczyć.

Według informacji, które dotarły do prasy, szefostwo McLarena przystało na warunki 36–latka. Fernando Alonso od przyszłego roku poprowadzi McLarena w F1 oraz w innych kategoriach sportów motorowych.

Uczestniczyliśmy w Indy 500 rok temu – powiedział Zak Brown.

Ameryka Północna jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, a my jesteśmy fanami wyścigów IndyCar. Gdy spojrzymy na limit budżetowy, rozważamy dodatkowe kategorie.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone