Formuła 1

Daniel Ricciardo - Red Bull Racing

Szczegóły problemów Daniela Ricciardo w GP Monako

Tuż po zakończeniu zwycięskiego wyścigu, Australijczyk opowiedział o szczegółach problemów technicznych, które dotknęły go podczas GP Monako.

Przez cały weekend na ulicach Monte Carlo, Daniel Ricciardo był absolutnie najszybszym kierowcą. W związku z tym wydawało się, że czeka go dość spokojny wyścig. Tak jednak się nie stało, ponieważ tuż po swoim pit stopie, zaczął się skarżyć na utratę mocy.

Pomimo prędkości na prostych niższych o około 20 km/h, Australijczyk zdołał obronić prowadzenie w zawodach przed plasującym się tuż za nim Sebastianem Vettelem.

Mieliśmy problemy i naprawdę zmagaliśmy się podczas wyścigu. Przed połową dystansu poczułem, że straciłem moc i pomyślałem, że na tym zawody dla mnie się skończyły. Dokonaliśmy tego używając jedynie sześciu biegów. Dziękuję zespołowi, że to opanowali – powiedział Daniel Ricciardo.

Christian Horner przyznał, że sytuacja jakiej stawił czoła jego podopieczny przypomniała mu GP Hiszpanii 1994 i finisz Michaela Schumachera na drugiej pozycji mimo tego, że jego maszyna utknęła na piątym biegu.

To dokładnie to, czego dokonał Schumacher, ale także to jest powtórka z sezonu 2016 – mówił szef zespołu Red Bull Racing przez Team radio po zakończeniu GP Monako.

Problemy w samochodzie Daniela Ricciardo były jednak zdecydowanie bardziej poważne. Australijczyk potwierdził, że w jego maszynie były kłopoty z MGU-K, co także wpłynęło negatywnie na ERS.

To była ekstremalna utrata mocy i myślę, że ten wynik udowadnia to, jak świetnym podwoziem dysponujemy. Tor niewątpliwie nam pomógł, ale to nie zmienia faktu, że nasze podwozie jest naprawdę dobre. Były momenty, w których poruszałem się z niską prędkością, ale ten tor na to pozwala. Mieliśmy trochę szczęścia, jednak gdybyśmy jechali normalnym tempem, to wykonalibyśmy dwa pit stopy – relacjonował kierowca zespołu Red Bull Racing.

W wyniku tych problemów, hamulce w aucie Daniela Ricciardo zaczęły się przegrzewać, a kierowca musiał nieco zmienić swój styl jazdy, aby uniknąć wycofania się z zawodów.

Tylne hamulce były naprawdę gorące. Przesunąłem balans o 6 lub 7 procent wprzód, aby kontrolować temperatury. To jest naprawdę bardzo dużo, ponieważ zazwyczaj zmieniamy około 1 lub 2 procent. Upewnialiśmy się, że hamowanie nie zniszczy systemów. Wszystko musiało być zrobione bardzo ostrożnie – wyjaśnił.

Po GP Monako Daniel Ricciardo awansował na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone