Formuła 1

GP Kanady

Silniki na GP Kanady

Wszyscy producenci oprócz Mercedesa przywieźli jednostki napędowe w najnowszej specyfikacji. W poniższym artykule prezentujemy podsumowanie tego, jakich konkretnych elementów silnika użyją poszczególni kierowcy.

 Renault

Przed weekendem w Montrealu Cyril Abiteboul zapowiadał, że być może nie wszystkie zespoły skorzystają z nowych silników. Teraz jednak już stało się jasne i każda ekipa wymieni swoje komponenty na nowe.

Daniel Ricciardo skorzysta z nowego silnika spalinowego, turbosprężarki oraz MGU-H. Warto także odnotować, że w aucie Australijczyka zamontowano MGU-K, które było używane przez niego do GP Chin. Jego kolega z ekipy – Max Verstappen – oprócz tych trzech elementów będzie miał do dyspozycji nową elektronikę.

Reprezentanci fabrycznego zespołu Renault wymienili silnik spalinowy, turbosprężarkę, MGU-H oraz elektronikę.

Nieco skromniej sytuacja wygląda w przypadku McLarena. Fernando Alonso będzie korzystał tylko z nowego silnika spalinowego, MGU-K oraz MGU-H. Stoffel Vandoorne natomiast w swoim aucie zamontowaną ma jeszcze nową turbosprężarkę.

Ulepszenia przygotowane przez Renault mają być warte około 30KM. Po piątkowych treningach Daniel Ricciardo jednak przyznał, że według Red Bulla jest to 0,1 sekundy, czyli mniej niż 10KM.

Ferrari

Zespół Haas oraz Sauber wymieniły jednostki napędowe na te w najnowszej specyfikacji podczas GP Monako. Ekipa fabryczna natomiast dokonała tego dwa tygodnie później, czyli w ten weekend wyścigowy.

Kimi Raikkonen, aby uniknąć kary skorzysta tylko z nowej turbosprężarki. W aucie Fina został wymieniony silnik spalinowy podczas GP Hiszpanii i na nowy będzie musiał poczekać odrobinę dłużej.

Sebastian Vettel rozpoczął GP Kanady z nowym silnikiem spalinowym, turbosprężarką oraz MGU-H.

Honda

Obaj kierowcy zespołu Toro Rosso wymienili w swoich maszynach silnik spalinowy. Pierre Gasly do tego dołożył również turbosprężarkę, MGU-H, MGU-K, baterię, elektronikę.

Ulepszania w jednostce napędowej Hondy według nieoficjalnych doniesień miały sięgać aż 40KM, ale jak można przypuszczać, wartość ta najprawdopodobniej jest mocno przeszacowana.

Kierowca Zespół Silnik Silnik Spalinowy Turbo MGU-H Elektronika Bateria MGU-K
Carlos Sainz Renault Renault +(2) +(2) +(3) +(2)    
Nico Hulkenberg Renault Renault +(2) +(2) +(3) +(2)    
Daniel Ricciardo Red Bull Racing Renault +(3) +(3) +(3)      
Max Verstappen Red Bull Racing Renault +(2) +(3) +(2) +(2)    
Fernando Alonso McLaren Renault +(2)   +(2)     +(2)
Stoffel Vandoorne McLaren Renault +(2) +(2) +(2)      
Sebastian Vettel Ferrari Ferrari +(2) +(2) +(2)      
Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari   +(3)        
Pierre Gasly Toro Rosso Honda +(3) +(3) +(3) +(2) +(2) +(2)
Brendon Hartley Toro Rosso Honda +(3)          

(*) - numer aktualnego komponentu.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone