Formuła 1

Carlos Sainz - Renault Sport F1 Team

Renault z całkowicie nowym silnikiem w sezonie 2019

Francuska ekipa planuje na sezon 2019 wprowadzanie do swoich bolidów całkowicie nowej jednostki napędowej, co powinno zminimalizować straty do czołowych zespołów.

Zespół Renault z początkiem sezonu 2019 miał w planach użycie jednostki napędowej o specyfikacji "C", którą w tegorocznym sezonie sprawdził zespół Red Bull Racing, jednak Francuski producent poinformował, że trwają prace nad całkowicie nową jednostką, która ma być używana od początku przyszłego roku.

Dyrektor zarządzający zespołem Renault Cyril Abiteboul powiedział, że decyzja o wprowadzeniu całkowicie nowej jednostki napędowej na przyszły sezon została podjęta, ponieważ zespół nie był zadowolony z najnowszej specyfikacji typu "C".

Silnik, którego będziemy używać w przyszłym sezonie, jest całkowicie nową konstrukcją, a jednym z powodów rezygnacji ze specyfikacji C, jest to, że nie zapewniała ona nam większej wydajności - powiedział Dyrektor Renault F1 Cyril Abiteboul.

Francuz przyznał, że Renault bardzo naciskało, by zrobić krok naprzód z ich jednostką napędową na sezon 2019, ale prace nad polepszeniem balansował pomiędzy większą prędkością a awaryjnością.

Biorąc pod uwagę nasze ambicje pod względem zwiększania mocy jednostki napędowej, nasz silnik w przyszłym sezonie będzie całkowicie nowy. Jedyną rzeczą, która pozostanie bez zmian, będzie system ERS, w którym jest mniej mocy i niewielkie możliwości jej poprawy.

Przy wprowadzaniu całkowicie nowego silnika musimy być bardzo ostrożni oraz wyjątkowo drastyczni, a także mieć dużo dyscypliny w planowaniu kroków naprzód, aby mieć pewność, że nie postawimy się w trudnej sytuacji już na początku sezonu.

Zespół Renault widzi jednak postęp, również w tegorocznej jednostce napędowej, jednakże jak uważa Abiteboul nie mogą pokazać swojej pełnej mocy przez brak możliwości wprowadzania ulepszeń, co spowodowane jest limitem wprowadzania nowych komponentów do silnika w ciągu sezonu.

Patrząc na wyniki naszej jednostki napędowej na hamowni mogę być bardzo zadowolony i z optymizmem patrzeć w przyszłość. W tym sezonie mieliśmy dwie części, które stanowiły dla nas problem, mowa tu o turbosprężarce oraz MGU-K. Z tym drugim nie mamy już problemów zarówno na torze, jak i w fabryce. Ostatnia specyfikacja turbosprężarek również wydaje się być już na lepszym poziomie, niestety nie możemy wprowadzić jej do wszystkich naszych bolidów, ponieważ otrzymamy karę. Obecne przepisy są bez sensu, ponieważ jeśli posiadasz nową część, która może polepszyć twoje osiągi, nie możesz jej użyć, ponieważ zostaniesz ukarany - podsumował dyrektor zespołu Renault.

Abiteboul wyjaśnił, że decyzja o wprowadzeniu nowego silnika na sezon 2019 wynikała z przekonania, że wszyscy producenci jednostek napędowych, wciąć szukają możliwości uzyskania większych zysków dzięki silnikom.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone