Formuła 1

Max Verstappen i Kimi Raikkonen podczas GP Austrii / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Red Bull zmienił ustawienia silnika Verstappena po problemach Ricciardo

Zespół Red Bull Racing zdecydował się "przykręcić" silnik Renault w samochodzie Maxa Verstappena, aby uniknąć awarii, jaka przytrafiła się Danielowi Ricciardo podczas GP Austrii.

Problem u Ricciardo wynikał z wydechu, który wyrzucał gorące powietrze na tył samochodu. Christian Horner przyznał, że wywołało to wśród zespołu niepokój o samochód Verstappena.

Obawialiśmy się, że z Maxem może być podobny problem, więc przykręciliśmy silnik, aby obniżyć temperaturę - tłumaczył szef zespołu Red Bull Racing w rozmowie z serwisem Autosport.

Dopiero na ostatnich pięciu okrążeniach zdecydowaliśmy podnieść go z powrotem, aby upewnić się, że Ferrari nie znajdzie się w zasięgu DRS.

Red Bull, w wyniku wycofania się Ricciardo, stracił cenne punkty do klasyfikacji generalnej i obecnie znajduje się na trzeciej pozycji, 58 punktów za nowym liderem klasyfikacji, czyli ekipą Ferrari.

Niemniej jednak zwycięstwo w domowym wyścigu miało dla Red Bulla wielkie znaczenie.

Dietrich Mateschitz włożył tak wiele w Formułę 1, grand prix oraz dwa zespoły. Zwycięstwo tu w Austrii z jego udziałem - a przecież nie pojawia się na wielu wyścigach - było fantastyczne, również dla holenderskich kibiców.

W ten weekend pojawiło się 20,000 holenderskich kibiców. Rok temu również przybyli tak licznie, ale mogli oglądać Maxa tylko w jednym zakręcie. W tym roku wrócili i zobaczyli zwycięstwo.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone