Formuła 1

Max Verstappen - Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Red Bull Racing stawia na agresywne podejście w rozwoju sekcji bocznych RB14

W ubiegłym sezonie zespół Red Bull Racing nie mógł zrównać się osiągami z Ferrari i Mercedesem, ponieważ nie zastosował odpowiedniego podejścia w rozwoju samochodu. Problemy z korelacją osiągów z tunelu aerodynamicznego przyczyniły się do słabszego końca kampanii w 2017.

W tym roku Red Bull zdecydował się na bardziej agresywne podejście, zwłaszcza w obszarze bocznych sekcji.

Poprzedni sezon zespół rozpoczął z prostą dwupoziomową konstrukcją aerodynamiczną przed wlotami powietrza do chłodnic. Z czasem projekt zespołu przeszedł kilka zmian, aby dojść do koncepcji jaką obecnie posiada.

Na Węgrzech Red Bull wprowadził zmodyfikowany układ bocznych sekcji oraz trzy-poziomowy płat przed wlotami powietrza do chłodnic. W Singapurze z kolei w samochodzie RB13 zainstalowano nowe owiewki kierujące powietrze obok wlotów do chłodnic, co było podobnym rozwiązaniem do układu w bolidzie Ferrari.

W tym roku Red Bull kontynuuje pracę nad tym obszarem, lecz postanowił pójść już własną drogą.

Dzięki cofnięciu dźwigarów chroniących przed uderzeniami bocznymi, inżynierowi mogli cofnąć także boczne wloty powietrza i uniknąć turbulencji za przednimi kołami.

Nowe wieloelementowe owiewki kierujące wywołały pewne problemy. Szukając bardziej stabilnego rozwiązania, zespół zdecydował się usunąć owiewki podczas przedsezonowych testów w Barcelonie.

Dodano za to dwie nowe metalowe podpórki (czerwone strzałki) oraz skrzydło w kształcie bumerangu (niebieska strzałka), które połączyło sekcję przed wlotem powietrza z deflektorem (owiewki kierujące) - najbardziej wysuniętą częścią.

Umieszczono także parę kaskadowych skrzydełek w kształcie litery "r" (białe strzałki) na dolnym płacie za przednimi kołami, które są częścią elementu aerodynamicznego przed bocznymi wlotami powietrza.

Red Bull Racing kontynuuje w ten sposób agresywne podejście rozwoju samochodu w tym obszarze.

Max Verstappen / Red Bull Racing

Z wykorzystaniem materiałów: autosport.com

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone