Formuła 1

Daniel Ricciardo - Aston Martin Red Bull Racing

Przejście na silniki Hondy to dla Red Bulla duży krok w tył?

Szef fabrycznego zespołu Renault, Cyril Abiteboul uważa, że rozpoczęcie współpracy pomiędzy Red Bullem a Hondą, może doprowadzić do zrobienia kilku kroków w tył, jeśli chodzi o walkę w mistrzostwach świata, zarówno kierowców, jak i konstruktorów.

Zespół Aston Martin Red Bull Racing rozważa zakończenie współpracy z Renault jako dostawcą jednostek napędowych i rozpoczęcie wykorzystywania silników Hondy, w które obecnie wyposażona jest ekipa Toro Rosso.

Ekipa z Milton Keynes w obecnym sezonie wyścigowym monitoruje postęp japońskiego producenta, jednak zakończenie współpracy z Renault może kosztować Red Bulla walkę o mistrzostwo świata, w momencie, kiedy francuzi powoli zbliżają się do Ferrari i Mercedesów, które są wyraźnie szybsze.

Rozumiem czego oczekują - przyznał Cyril Abiteboul w rozmowie z telewizją Sky.

Dążą do technicznej, jak i komercyjnej strony, ponieważ wyraźnie różni się ona od pozostania klientem i partnerem Renault, w porównaniu do zostania fabrycznym zespołem wraz z Hondą.

To bardzo się różni i doceniam to, ale szczerze mówiąc, jeśli chodzi o mnie, mają szansę abyśmy znowu stali się mistrzami świata, czego nie mogę powiedzieć o Hondzie.

Dzięki temu w co są wyposażeni teraz, a także w to co jest przygotowywane, plus ich bolid, który jest świetnym autem, mają szansę zostać ponownie mistrzami świata w ciągu najbliższych dwóch lat - wyjaśnił Francuz.

Obaj producenci w przeszłości zdobywali mistrzostwa świata, jak i przegrywali ważne wyścigi, jednak bardzo często pozostawali w sprzeczności wobec siebie, od czasu wejścia do Formuły 1 ery hybrydowej. Szef Renault uważa jednak, że współpraca pomiędzy Renault i Red Bullem ma jedną wielką wartość, co jest również ważnym punktem odniesienia do ich własnego projektu.

Jest to złożona decyzja, dla nich i dla nas. Jednak możliwe, że jest to moja emocjonalna strona. Pracuje od dwunastu lat z Christianem i Helmutem, wyrywając sobie przy tym włosy, jednak nie chcę tego stracić.

Wiemy, w których aspektach powinniśmy się rozwijać, w oparciu o to, co robią. Pokazali, że silnik Renault może wygrywać wyścigi w dobrych warunkach, co jest dobrym znakiem tego, co robimy, gdzie się rozwijamy i gdzie musimy się poprawić - dodał Abiteboul.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone