Formuła 1

Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas / © Mercedes AMG Petronas

Problemy Mercedesa z przegrzewaniem opon

Szef ekipy Mercedes, Toto Wolff, potwierdził, że jego zespół nadal ma problemy z przegrzewaniem się opon.

W kwalifikacjach do GP Bahrajnu Mercedes uległ Ferrari - Valtteri Bottas zajął trzecią lokatę, a Lewis Hamilton był czwarty, choć na starcie zostanie cofnięty o pięć pozycji.

Zdaniem Wolffa, sam tor w Bahrajnie również nie odpowiada Srebrnym Strzałom.

Od samego początku mówiłem, że będzie to trudniejszy sezon, zwłaszcza przeciwko Ferrari i Red Bullowi - przyznał Wolff. Na takim torze jak Bahrajn z bardzo szorstką nawierzchnią i ciepłem, można doskonale zauważyć, że mamy problemy.

Wolff zapytany czy tegoroczny samochód jest divą - innymi słowy, trudny do zoptymalizowania jak jego poprzednik - odpowiedział: Nie, jest inaczej.

Samochód nie jest divą. Myślę, że kierowcy czują, że samochód dobrze pracuje, ale dzisiaj brakowało nam tempa.

Mimo to W09 posiada kilka zbliżonych cech do swojego poprzednika.

W ostatnich latach zawsze wydawało się, że mamy problemy na poszczególnych torach. W przeszłości odnosiliśmy sukcesy w Bahrajnie, ale czasami nie było łatwo znaleźć odpowiednie ustawienia.

Ciekawe, że przepisy się zmieniają, samochód jest zupełnie inny, opony również się zmieniają, ale w DNA każdego bolidu są słabe i mocne strony. Wygląda na to, że te mocne i słabe strony pozostają, mimo, że wszystko inne się zmienia.

Zespół nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji co do strategii na wyścig, choć Lewis Hamilton miał najlepszą okazję do tego, aby pojechać na jeden pit stop.

Jutro są dwie możliwości: jeden lub dwa postoje. Jednak bazując na danych z długich przejazdów, nic nie jest jednoznaczne.

Większość zespołów najpierw będzie chciało zobaczyć jak przebiegnie początek wyścigu i jak zachowują się super miękkie opon, a my oczywiście mamy przewagę na miękkich, na których będziemy mogli pozostać nieco dłużej. Jednak nie jest to takie oczywiste.

Zdaniem Wolffa aktualnie to Ferrari jest najszybszym samochodem pod względem czystego tempa, jednak nie sądzi aby chłodniejsza temperatura w wyścigu mogła pomóc Mercedesowi.

Wyścig jest wyścigiem i wszystko może się zmienić, co czyni ten sport emocjonującym. Pod względem czystego tempa, powiedziałbym, że oba Ferrari są faworytami.

Daniel to mocny kierowca i widzę go w czołówce, ale ciekawie będzie zobaczyć dobrą jazdę Valtteriego oraz ataki Lewisa. Jednak pod względem czystego tempa Ferrari są najszybsze w stawce tutaj w Bahrajnie.

Zawsze starasz się zoptymalizować samochód tak, aby mieć najlepszą aerodynamikę. W korku każdy zespół będzie starał się zarządzać temperaturami samochodu.

Tutaj w Bahrajnie będzie to głównym tematem, ponieważ chcesz zmakysmalizować swój rezultat z kwalifikacji.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone