Formuła 1

Pirelli / © Pirelli Motorsport

Pirelli dostarczy opony w innej specyfikacji na trzy tegoroczne wyścigi

FIA zgodziła się na prośbę wystosowaną przez włoską firmę, która dotyczyła przywiezienia na GP Hiszpanii, Francji oraz Wielkiej Brytanii zmodyfikowanego ogumienia.

Właśnie na tych trzech torach, które będą gościły w tym roku Formułę 1, został wymieniony asfalt i aby uniknąć problemów z przegrzewaniem ogumienia, Pirelli stwierdziło, że niezbędne będzie zwężenie bieżnika. W związku z tym podczas GP Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii będzie on węższy o 0,4 milimetra, co w efekcie oznacza, że komplet opon stanie się lżejszy o 1 kilogram. Niemniej jednak zapewniono, że nie wpłynie to na osiągi.

Wystosowaliśmy prośbę do FIA, aby dokonać zmian w szerokości bieżnika na trzy wyścigi. Są nimi Barcelona, Silverstone oraz Paul Ricard. Powodem takiego ruchu jest przede wszystkim nowy asfalt, który zapewnia większą przyczepność oraz mniejsze zużycie opon. Za sprawą tego czasy okrążeń będą się znacznie poprawiały. Podczas testów w Barcelonie widzieliśmy, że rezultaty są lepsze o trzy sekundy niż w zeszłym roku – powiedział szef Pirelli do spraw F1 Mario Isola.

Problem jest jednak taki, że sporo gumy zostaje na oponie, która tak naprawdę się nie zużywa. To oznacza, że w mieszance są wysokie temperatury, aby je zmniejszyć poprosiliśmy o małe zwężenie bieżnika. Testowaliśmy to rozwiązanie już z zeszłym roku i osiągi były prawie jednakowe. Oczywiście pozostaliśmy przy standardowej oponie, ponieważ w normalnych warunkach w ten sposób ogumienie zbyt szybko się zużywa.

Tego typu zmiany nie następują zbyt często, ale zdarzały się wcześniej. Pirelli zastosowało węższe bieżniki również na torach Spa i Monza w sezonach 2011 i 2012.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone