Formuła 1

Carlos Sainz - Renault Sport F1 Team

Party Mode w samochodach z silnikiem Renault od GP Austrii

Renault miało pierwotnie zadebiutować na Monzy z nowym trybem kwalifikacyjnym, jednak już w Austrii francuski producent będzie dysponował swoim "party mode", a wraz z nimi otrzymają je także Red Bull i McLaren. Jak sugeruje niemiecki Auto Motor und Sport, ma to zapewnić wzrost mocy o 15 KM.

Mamy tryb kwalifikacyjny - powiedział Cyril Abiteboul, szef zespołu Renault, dla niemieckiego AMuS. Dotyczy to zarówno nas, jak i naszych klientów. Już wcześniej mogliśmy uzyskać nieco więcej mocy w kwalifikacjach, ale teraz skok jest znaczący.

Wraz ze wzrostem mocy zespół musi zastosować bardziej agresywne ustawienia, co obciąża silnik. Należy znaleźć tu właściwy kompromis pomiędzy wytrzymałością a wydajnością, jednak Remy Taffin, szef ds. silników w Renault, zapewnił, że niezawodność w ich przypadku nie została poświęcona.

Renault zamierza rozwijać się w tym kierunku także ze specyfikacją numer 3 silnika, ponieważ chce w ten sposób pokazać Red Bullowi, że podjął złą decyzję rezygnując ze współpracy z Renault. Francuski dostawca straci 20 milionów, które corocznie czterokrotni mistrzowie świata przekazywali im za jednostki napędowe.

Finansowo i technicznie nie będzie to miało wpływu na nasze prace rozwojowe. Nadal korzystamy z czterech samochodów i dysponujemy mnóstwem stanowisk testowych. Mamy wiele danych - potwierdził Taffin.

Tryb kwalifikacyjny nie będzie jednak jedyną nowością. W dwóch fabrycznych samochodach pojawi się druga generacja MGU-K. Klienckie ekipy będą musiały jednak poczekać.

Nowy MGU-K jest lżejszy i wytrzymalszy, ponieważ lepiej zarządzamy temperaturą bez poświęcenia wydajności - wytłumaczył Abiteboul.

Tryb kwalifikacyjny nie ma nic wspólnego z MGU-K. Wszystko sprowadza się do silnika spalinowego.

Celem numerem jeden dla Renault na przyszły sezon będzie zrównanie się z Mercedesem i Ferrari.

W tym sezonie różnica ta powinna zostać znacznie zmniejszona. W wyścigu jesteśmy już bardzo blisko, ale teraz kwestią pozostaje dogonienie ich w kwalifikacjach - zakończył Taffin.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone