Formuła 1

Daniel Ricciardo - Red Bull Racing

Modyfikacja toru uniemożliwi przekraczanie limitów toru Silverstone?

Z polecenia FIA na zewnętrznej krawędzi zakrętu Club zamontowany został próg zwalniający, który ma zniechęcić kierowców do poszerzania sobie toru jazdy.

Podczas piątkowych treningów przed GP Wielkiej Brytanii normą stało się to, że kierowcy na okrążeniach pomiarowych wyjeżdżali na pobocze w wirażu Club. Sędziowie jednak nawet nie analizowali tego zachowania pod kątem niezgodności z przepisami. Dopiero potem FIA zgłosiła obawy o to, że w ten sposób zawodnicy będą zyskiwali nieuczciwą przewagę w trakcie kwalifikacji.

W związku z tym na długości 25 metrów umieszczone zostały żółte progi zwalniające o wysokości 50 milimetrów. Przypominają one te, które zamontowane są w pierwszym i trzecim zakręcie na torze Red Bull Ring w Austrii.

Kierowcy zostali poinformowani o tym podczas piątkowego spotkania z dyrektorem wyścigu – Charliem Whitingiem. Niektórzy jednak zasugerowali, że lepiej byłoby poczekać z wprowadzaniem tego typu zmian na torze do przyszłego roku.

Oczywiście, jako kierowca korzystam z całego toru i nikt mi o tym nie mówił. Tak samo jest z wyjeżdżaniem szeroko. Uważam, że od soboty sprawa będzie trochę bardziej uczciwa dla wszystkich – powiedział Pierre Gasly.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone