Formuła 1

Fernando Alonso - McLaren Renault / © McLaren

McLaren zmienia filozofię ustawień MCL33 specjalnie na wyścig w Baku

Obecny kierowca McLarena w F1 oraz Toyoty w FIA WEC, Fernando Alonso, oznajmił, że podczas piątkowych treningów w Baku zespół z Woking dokona solidnych zmian, aby zwiększyć prędkość maksymalną samochodu.

McLaren po nieudanej trzyletniej współpracy z Hondą, zdecydował się zmienić dostawcę jednostek napędowych na Renault. Chociaż ewidentny progres zespołu jest widoczny, to w porównaniu do Red Bulla czy fabrycznej ekipy Renault, które korzystają z identycznego silnika, stajnia z Woking odnotowuje niezwykle niską prędkość maksymalną.

Wszystko jest wynikiem najprawdopodniej zbyt dużej siły docisku, o której pisaliśmy tutaj

W ten weekend odbędzie się Grand Prix w Baku. Układ toru obejmuje najdłuższą prostą w całym kalendarzu F1, co przy niskich prędkościach maksymalnych McLaren – Renault może być uciążliwe.

W tej sytuacji bolid MCL33 otrzyma specjalne ustawienia, które zostaną przetestowane podczas piątkowych treningów.

W ostatnich latach ten wyścig był dla nas trudny – powiedział Fernando Alonso w czwartek.

Mieliśmy ograniczenia w postaci zasilania. Teraz nasz bolid jest powolny na prostych. Wierzę jednak, że możemy to poprawić. Postawiliśmy na inną filozofię. Czeka nas trudny test, który wykonamy w piątek. Ma on na celu poprawę prędkości maksymalnej i zmniejszenie deficytu - dodał hiszpański zawodnik.

W tym roku nie weszliśmy jeszcze do Q3 i myślę, że ponownie będzie to dla nas skomplikowane. Liczę na to, że chociaż zbliżymy się do tego wyniku.

Dwukrotny mistrz świata F1 z sezonów 2005 oraz 2006 obiektywnie zaznaczył, że jakakolwiek zmiana ustawień MCL33, w celu zwiększenia prędkości maksymalnej, może negatywnie wpłynąć na konkurencyjność bolidu w innych sekcjach toru. Dlatego też, McLaren będzie szukał odpowiedniej równowagi.

Zmiany, które zostaną dokonane w jednej części, wpłyną negatywnie na pozostałe. Musimy dokładnie to przeanalizować, a następnie zastanowić się, co zrobić. Wszystko zostanie przetestowane w piątek.

W nocy postaramy się znaleźć równowagę wszystkich rozwiązań i podjąć ostateczną decyzję. Z drugiej strony, w Baku nie ma wielu miejsc do wyprzedzania na wolnych odcinkach, więc jeśli zwiększymy prędkość kosztem obniżenia siły docisku będziemy na wygranej pozycji - zakończył.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone