Formuła 1

Sebastian Vettel - Ferrari

Mark Webber: Vettel jest podatny na presję

Były kierowca Red Bulla, Mark Webber stwierdził, że jego były partner zespołowy, a obecnie zawodnik Ferrari jest podatny na presję i przez nią popełnia błędy.

Sebastian Vettel jest zaangażowany w walkę z Lewisem Hamiltonem o piąty tytuł mistrza świata F1. Kierowca Ferrari będzie w tym tygodniu rywalizował na torze Hockenheim w Niemczech z ośmiopunktową przewagą nad Brytyjczkiem.

Zdaniem Marka Webbera presja, która działa na zawodnika z Maranello może doprowadzić do  tego, że Sebastian Vettel sam przekreśli szanse na swoje zwycięstwo w tegorocznej rywalizacji.

Vettel ma momenty, w których zachowuje się tak jakby był w amoku i popełnia katastrofalne błędy. Miał je i wciąż je ma. Myślę, że dochodzi do nich, gdy dzieje się coś niestandardowego. W Abu Dhabi w sezonie 2012 jechał za samochodem bezpieczeństwa i uderzył w tablice DRS. Widzieliśmy również do czego był zdolny w Azerbejdżanie To niesamowite, że potrafi osiągnąć maksymalną koncentrację, a później popełnić takie błędy - powiedział były kierowca wyścigowy w oficjalnym podcaście F1.

Mark Webber przypomniał również o sytuacji, która miała miejsce w Grand Prix Japonii w roku 2007.

To było pewne podium dla Red Bulla i Toro Rosso. W ostatnim sektorze zatrzymałem się za Lewisem Hamiltonem. Światła były włączone, gdyż wciąż podążaliśmy za samochodem bezpieczeństwa. Nie było jeszcze żadnego restartu. Nagle Vettel uderzył w mój tył i nie było już szansy na podium. Wiem, że Sebastian był przybity tym co się stało, lecz Lewis wówczas również ponosił winę w pewnym stopniu. To był naprawdę zimny dzień. Padał deszcz. Miałem zatrucie pokarmowe, więc czułem się marnie. Przeszliśmy jednak przez trudy tego Grand Prix, czyli przez aquaplaning. Fernando Alonso się rozbił, co jest rzadkością. Ten wyścig miał naprawdę wiele trudnych momentów.

Prócz tego, Webber ujawnił również, że Sebastian Vettel niesamowicie irytuje się, gdy nie ma pewności co do optymalnej temperatury opon w kwalifikacjach.

Naprawdę tego nienawidził i to wciąż u niego normalne. Zawsze pytał, czy opony są gotowe na pierwszym okrążeniu, czy zrobić kolejne – zakończył.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone