Formuła 1

Opony Pirelli / © Pirelli Motorsport

Mario Isola: Opony przeznaczone na GP Hiszpanii okazały się sukcesem

Mario Isola, szef Pirelli Motorsport, wyjaśnił sytuację dotyczącą mieszanek opon z Hiszpanii, aby rozwiać wszelkie pytania i niedopowiedzenia, jakie pojawiły się podczas minionego Grand Prix.

Dostawca opon zapewnił na weekend w Montmelo opony ze zmniejszoną warstwą gumy o 0.4mm. Modyfikacja została dokonana ze względu na kwestie bezpieczeństwa, dlatego Pirelli nie musiało uzyskać zgody większości zespołów. Niemniej jednak rozwiązanie to wywołało wiele kontrowersji.

Po dwóch dniach testów w Hiszpanii, Isola postanowił wyjaśnić całą sprawę.

W marcu, kiedy byliśmy tutaj podczas testów przed sezonem, poziom powstawania pęcherzyków był wysoki i przeanalizowaliśmy tę kwestię, a rozwiązanie zostało zatwierdzone. Szybko wyprodukowaliśmy tę mieszankę. Minione dwa dni były ważne i pozwoliły nam potwierdzić, że nasze rozwiązanie okazało się sukcesem.

Kiedy natrafiliśmy na ten problem, skontaktowałem się osobiście ze wszystkimi zespołami, ale musieliśmy poczekać do Melbourne, aby zrozumieć czy jest on spowodowany asfaltem, czy czymś innym. Rozmawiałem ze wszystkimi zespołami i miałem różne informacje zwrotne. Wyjaśniłem jaki był nasz plan oraz, że nasze rozwiązanie zostało przetestowane w ubiegłym rok podczas testu rozwoju opon. Powiedziałem także, że skieruję się do FIA, prosząc o możliwość wykonania tej modyfikacji na trzy grand prix, gdzie pojawi się nowy asfalt. Sprawdziliśmy asfalt na tych trzech torach i zauważyliśmy, że dane są bardzo podobne.

Cieszę się, że nasze rozwiązanie było udane i potwierdził to wczoraj Sebastian oraz Ferrari. Mamy mnóstwo danych z dwóch dni testowych, możemy także ponownie zbadać asfalt na Paul Ricard i Silverstone. Kiedy w ubiegłą środę zmierzyliśmy asfalt [na torze Catalunya], wykryliśmy dwunastoprocentowy wzrost zarówno mikro- i makroszorstkości, co oznacza, że nowe asfalty cierpią na szybką ewolucję. Wszystkie wyniki analizy zostaną udostępnione FIA i myślę, że nie zamierzamy modyfikować niczego na kolejne dwa wyścigi.

Przetestowaliśmy niektóre prototypy, które nazywamy twardą zapasową mieszanką, która była już homologowana, ale nie została wystarczająco przetestowana w zeszłym roku, zwłaszcza, że musieliśmy anulować testy w Interlagos. Opinie na temat tego związku były dość pozytywne, co jest ważną informacją na przyszłość. Dwa zespoły korzystają obecnie z drugiego samochodu, biorąc tym samym udział w teście rozwojowym i realizujemy nasz plan bez żadnych zakłóceń.

Opinie dotyczące opon hiper miękkich są również pozytywne. Jest ona zbyt miękka dla tego toru, a wydajność utrzymuje się przez mniej niż jedno okrążenie, ale jest to normalne dla tej opony w Barcelonie. Potwierdza się, że poziom przyczepności na oponach typu hiper miękkich jest wysoki, jest to krok w porównaniu do ultra miękkich. Jesteśmy ciekawi ciekawi wyniku w Monaku, ponieważ ta opona jest przeznaczona na tory uliczne.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone