Formuła 1

Kimi Raikkonen - Ferrari

Liberty daje czas do maja na podjęcie decyzji ws. silników

Szef Ferrari zdradził, że posiadacze praw komercyjnych ustalili, że w maju zostaną potwierdzone nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych na sezon 2021.

Początkowo wszystkie szczegóły na temat nowej formuły silnikowej miały być znane w październiku ubiegłego roku, ale do tego czasu nie zdołano osiągnąć porozumienia. Dotychczas oficjalny termin zatwierdzenia nowych przepisów nie był wiadomy. Podczas piątkowej konferencji prasowej Maurizio Arrivabene podał datę, którą Liberty przekazało zespołom.

Jeśli się nie mylę, to Liberty dało nam ostateczny termin do końca maja. Tak myślę. Mam nadzieję, że będzie on przestrzegany. Jest dość wcześnie i daleko, gdyby spojrzeć na sytuację z technicznego punktu widzenia, w odniesieniu do silników. My, Mercedes, Renault oraz Honda wysłaliśmy list w zeszłym miesiącu, w którym wyjaśniliśmy nasze stanowisko. Teraz jest to dość jasne – powiedział szef Ferrari.

Franz Tost, który zarządza zespołem Toro Rosso natomiast przyznał, że nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych powinny zostać przedstawione możliwie jak najwcześniej.

Myślę, że przepisy dotyczące silników muszą być finalizowane wkrótce, w maju/czerwcu. W innym przypadku nie sądzę, aby nowi producenci mogli dołączyć do F1, czas ucieka. Sezon 2021 jest już tak naprawdę jutro. Uważam, że Liberty jest tego świadome, ale zobaczymy – oznajmił szef Toro Rosso.

Zapytany o ogólny plan zmian Liberty na sezon 2021 odparł: Wspieram wszystkie punkty, które zaprezentowali i mam nadzieję, że je zrealizują.

Nieco bardziej sceptycznie do tematu odniósł się Maurizio Arrivabene. Stwierdził, że ekipa z Maranello nadal zastanawia się nad tym, czy osiągnięcie limitu budżetu 150 milionów dolarów na sezon 2021 jest osiągalne.

Czytamy cały dokument, dyskutujemy nad nim. Zobaczymy w przyszłości, czy jest osiągalny czy nie. Wszystkie elementy są ważne, ponieważ w jakiś sposób są ze sobą połączone. W związku z tym liczę, że wkrótce znajdziemy porozumienie, o ile w ogóle, dotyczące różnych tematów, które zostały zaproponowane – wyjaśnił.

Ferrari nadal przysługuje prawo weta i nie jest wykluczone, że w razie przepisów będących kompletnie nie po myśli ekipy z Maranello, zostanie ono wykorzystane.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone